Opgelost Sony soundbar in combinatie met een analoge platenspeler.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
155
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb een nieuwe Soundbar van Sony de HT A700.
Op zich een prima soundbar in combinatie met mijn LG tv oled 55C3.

Mijn oude Akai platenspeler AP- Q41/C zonder voorversterker, wil ik koppelen aan de soundbar d.m.v een voorversterker de RIHA voorversterker NPDpreamp220. Bij mijn vorige hifi set kreeg ik een mooi geluid. Ik wil mijn collectie vinyl platen weer gaan gebruiken, omdat het CD geluid voor mij tegen valt.

Echter in combinatie met mijn nieuwe soundbar valt het geluid gewoon tegen.

Dit roept de vraag op of een soundbar wel de meest geschikte keuze voor een deze platenspeler. Of is een nieuwe platenspeler met ingebouwde voorversterker wellicht beter, of maakt dat niet uit?
Kortom: bestaat er een platenspeler die wel een goed geluid kan weergeven via een soundbar, of anders gezegd is een soundbar wel geschikt voor een platenspeler?

Graag een idee over het oplossen van dit probleem.
 
Ligt aan de soundbar, een goede versterker met goede boxen zal een beter geluid geven.
Een soundbar is bedoeld om TV geluid weer te geven en niet voor kwaliteitsgeluid.
Heeft weinig met de speler te maken want die gaf op de hifi set een mooi geluid.
 
Ik verwachte deze reactie al. Een soundbar is gewoon niet geschikt voor het aansluiten van een platenspeler.
Als ik via Google zoek naar platenspelers, lees ik desondanks gewoon aanbevelingen daarvoor, nergens zie je bedenkingen.Gelukkig nog niets besteld.

Dank voor deze reactie. loek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan