Sorteren stacked bar in SSRS

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
221
Beste allemaal,

Kun je in Report Builder in een stacked bar chart de sortering van de stacked bar aanpassen? Ik heb onderstaand plaatje maar ik wil graag dat de grootste segmenten van de bar onderaan staan en zo verder.
1714999852379.png

groet, Patric
 
Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar één pgrogramma is waarin dat kan; grafieken laten gegevens zien in een logische ordening. Wat jij wilt, druist daar volkomen tegenin, en maakt de grafiek er m.i. ook absoluut niet leesbaarder op. Een grafiek met 30 blokken in één staaf lijkt mij overigens ook al niet het toppunt van duidelijkheid :). Wellicht handiger om twee grafieken te maken; één met de hogere waarden, en één met de rest.
 
In mijn ogen is wat ik graag zou willen ook logisch; wat is logica? Ik ben met je eens dat zoveel segmenten de duidelijkheid niet beter maakt. Ik kan wel standaard de volgorde veranderen, dat is alvast wat.
 
Maar dat is het volgens mij dan ook: de volgorde van je segmenten. Maar de segmenten door elkaar husselen per balk puur om ze op grootte te zien, dat is onlogisch en gaat ook niet lukken. Denk ik; maar ik vermoed dat ik daar niet de enige in ben :). Tenzij je de assen door elkaar gaat gooien, en je de grootte gebruikt op de x-as en niet het label dat je nu hebt. Maar ik weet niet of dat wél kan.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan