Opgelost Tekstvakken met kleinste1 en kleinste2 kleuren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

lommer

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2017
Berichten
19
In het formulier zouden per speler de kleinste en tweede kleinste waarden moeten kleuren. Er staat een code maar die werkt niet. Is er een andere oplossing hiervoor?
 

Bijlagen

  • Scorebord.zip
    39,9 KB · Weergaven: 4
Ik vermoed dat je VO gebruikt, zoals je in Excel zou doen, maar ik snap je formule niet: Waarde = 0? Waarom deze?
 
Ach wat vervelend voor je; ik had zó gehoopt dat we het AI spook nog een paar jaar weg van het Access forum konden houden..... AI is al niet in staat om nette partij programma's te schrijven voor (niet nader te noemen) politieke partijen; je dacht toch niet dat je daar bruikbare VBA code uit kon krijgen?

Ik zal e.e.a. voor je fatsoeneren.
 
AI schrijft inderdaad niet het gewenste resultaat, maar het kan je soms wel op weg helpen. In dit geval was het dus niet zo, ondanks de vele pogingen. Bedankt dat je er eens wil naar kijken.
 
Een goed VBA boek is een veel betere hulp om je op weg te helpen :). Ik heb (nog) geen enkel vertrouwen in AI, en heb er ook nog weinig bruikbaars van gezien. Als je kan programmeren, waarom zou je dan je toevlucht nemen tot AI? En als je n'iet kan programmeren, dan snap je niet wat er uit rolt, en kun je de taak net zo goed uitbesteden aan een van je huisdieren :). I.m.h.o. een 'gereedschap' voor luie mensen.

Overigens heb je altijd een probleem met een doorlopend formulier met jouw werkwijze, omdat je nooit de juiste tekstvakken de juiste kleur geeft: in je formulier staan maar 10 tekstvakken, die herhaald worden op een doorlopend formulier. Met 15 records zie je dus 15 keer hetzelfde tekstvak, met dezelfde kleur. Pas als je naar een ander record gaat veranderen de kleuren. Uiteraard weer voor alle records, dus je schiet er niet veel mee op.
Mijn oplossing zou zijn om twee extra (onzichtbare) tekstvakken op het formulier te maken voor de twee laagste waarden per record en dan met Voorwaardelijke Opmaak (dat werkt wel op een doorlopend formulier) de kleuren instellen.
 
Ik zal mijn versie vanavond posten. Heb je een voorbeeldje.
 
En hier is-tie dan :). Ik vind dat het er redelijk gelikt uitziet zo :D.
 

Bijlagen

  • Scorebord.zip
    43,7 KB · Weergaven: 3
Mooi staaltje programmeerwerk, niet direct iets voor een autodidact. Hartelijk dank hiervoor.
 
En ook niet voor AI :).
Ik vroeg me wél af waar die data zo vandaan komt, want je tabel oogt als het resultaat van een draaitafel. En als dat zo is, dan heb je dus óók een tabel met de originele data. En is het beoogde resultaat vele malen makkelijker te maken zonder te programmeren. Sowieso is de huidige tabel dus héél erg niet genormaliseerd. Waardoor je dus dit soort noodgrepen nodig hebt.
 
De aantallen in Detail zijn een optelsom van telkens 4 speelrondes uit 10 speelweken. Eigenlijk heb ik maar 3 tabellen, Namen, Weken en Uitslagen (hierin staan de speelweken en de speelrondes gelinkt aan Namen en Weken).
 
Dat dacht ik dus: tabel(len) niet optimaal genormaliseerd. De tabel Weken snap ik (op basis van de naam) niet; weken zijn te deduceren uit datums.
 
Tabel Weken bestaat uit de velden Week (Week 1, enz.) en datum. Op een formulier staat die in een listbox gekoppeld aan een formulier waarin de 4 speelrondes staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan