Thuisnetwerk met Windows 10 en Windows 11

Even bezig geweest, en ik kreeg het idee dat uw goedbedoelde reacties al een stap verder zijn dan het probleem waar ik tegenaan loop.

Mijn foutmelding ziet er zo uit;
Netwerk Karin netwerkfout.jpg

Voor eerst denk ik toegang te moeten kunnen krijgen tot die PC.
Daarna denk ik pas toe te zijn aan het met elkaar kunnen delen van welke bestanden dan ook.

Andersom is de melding bij PC-KARIN richting mij hetzelfde.
 
Hier is een uitgebreid stappenplan te vinden:
Nog eentje voor windows 11:
 
Ben eens begonnen om vanaf mijn Windows11 laptop de stappen te volgen in de uitleg voor Windows 11.
Loop bij het selecteren van een map weer tegen dezelfde melding aan.

PC-Karin niet toeankelijk 24-04-24.jpg
 
En de optie “verbinding maken met andere credentials” (of zoiets) al geprobeerd?
Soms nog een hele uitdaging om username van andere pc correct in te voeren.
 
Ga denk ik morgen eens proberen uit te vlooien hoe andere referenties ergens te kunnen toevoegen.
Tot nu nog geen mogelijkheden gezien.
 
Dat tweede checkboxje in bovenstaande scherm aanzetten?

860EECE4-0C72-4ABE-A5F6-C030CAF22898.jpeg
 
Ik denk even out of the box.
In het verleden met de Asus en twee Dells ook gehad dat delen in netwerk eerst op alle laptops zowel bedraad als draadloos werkte, en toen van het ene moment op het andere niet meer.
Er was enkel vrije toegang van de Asus naar 1 Dell.
Veel geprobeerd, veel netwerkinstellingen en computer instellingen nagegaan en na circa 3 maand opgegeven.
Bekabeld werkte delen niet volledig meer, en draadloos ook niet.

Nu 2 nieuwere Dells, die eerst draadloos verbonden waren en zichtbaar op alle andere inclusief de "oude" Dell die voorheen voor delen van mappen niet te benaderen was.

Op het moment dat alles bedraad verbonden was en ik apps wilde installeren en dit via netwerk op de andere laptops wilde ophalen, de foutmeldingen van geen toegang.

Zou de witte Ziggo Arris Conectbox roet in het eten kunnen gooien?
 
Volgens mij is dat wat u nu toont zo ongeveer precies wat ik voor ogen had / heb.
Echter kom ik dus niet verder dan alleen die verschillende PC's wel zien in het netwerk.
De foutmeldingen van niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Die blijven dus komen.

En laat ik nu de illusie hebben gehad dat ik de beheerder van dit netwerk was / ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan