• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Update meerdere tabbladen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

pkuipers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
101
Hallo, ik kom hier niet uit nl: als ik het Excel bestand voor het eerst opent gaat hij automatisch naar een tabblad A ( gedaan via een klasse module) Nu is het probleem dat in een ander tabblad B formules staan waarvan de uitkomsten in tabblad A gebruikt worden. Nu moet ik eerst naar tabblad B en dan weer terug naar tabblad A om de juiste uitkomsten te krijgen.
Is hier een oplossing voor? Dit mag ook in VBA.

Alvast bedankt, Peter
 
Ik ben ook wel benieuwd waarom je voor het tijdens het openen van een document, een Klassen module nodig zou hebben om tabblad A te avtiveren.
 
Ik ben ook wel benieuwd waarom je voor het tijdens het openen van een document, een Klassen module nodig zou hebben om tabblad A te avtiveren.
Hallo edmoor, ik wil ongeacht in welk tabblad ik het bestand sluit weer in tabblad a opstarten.
 
Ja, dat begreep ik al.
Maar daar is geen Klassen module voor nodig.
 
Ik zal je niet langer in spanning laten:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets("A").Activate
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Tegelijkertijd kan je blad A ook met blad B synchroniseren als dat nodig is.
 
zoals altijd kan een voorbeeldbestandje wonderen doen.
 
Heren, ik zou graag een voorbeeldbestand meesturen maar dit gaat over een kasboek van onze stichting. Ik wil het wel zo goed mogelijk beschrijven. Het bestand bestaat uit de volgende tabbladen: "Deposito 2 jaar", "Deposito 1 jaar", "Spaarrekening 1", Spaarrekening 2", "Rabo RC", "ABN AMRO" en "Beslissingen". Zoals jullie al begrepen wil ik altijd in het zelfde tabblad openen, welke "Beslissingen" is. Hier wordt onder meer berekend wat de verwachting zal zijn wat wij dit jaar zullen uitgeven. In deze formule gebruik ik gegevens uit "Rabo RC", in dit tabblad gebruikt ik de volgende formule: SOMMEN.ALS(H4508:H4695;D4508:D4695;"<>1220")/A4*A7 waar 1220 staat voor kruisposten, A4 voor het aantal dagen sinds 1 januari 2024 en A7 is het aantal dagen van het jaar (dit jaar 366).
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben.

Groetjes, Peter
 
Wat is er moeilijk in VBA aan dit?
Code:
Sheets("A").Range("A1") = Sheets("B").Range("A1").Value
 
Wat is er zo moeilijk aan een voorbeeldje maken?
 

Bijlagen

  • pkuipers.xlsm
    23,3 KB · Weergaven: 8
Heren, bedankt voor de oplossingen. Zoals ik het nu kan zijn werken jullie aanbevelingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan