• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost vba code kopie gegevens, verwijder en pijltje filter niet zichtbaar

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
538
Beste helpers,

Ik denk dat ik makkelijke vragen voor jullie heb en 1 die niet mogelijk is maar stel de vragen toch.

1. Op tabblad 5.2.4 zien jullie een leeg document die ik voor de vraag geüpload heb. Nou wil ik in cel a1 een groene knop hebben om letterlijke alle gegevens die na de filters gebruikt te hebben die er nog staan te kopiëren naar tabblad klant. Mocht het niet groen kunnen dan moet het maar dezelfde grijs gebruikt worden, qua dat Excel het mee kopieert.

2. In cel a3 op tabblad 5.2.4 wil ik een rode knop hebben om letterlijk alle data te verwijderen van tabblad klant zodat die weer leeg is voor een nieuwe klant. Mocht het niet rood kunnen dan moet het maar dezelfde grijs gebruikt worden, qua dat Excel het mee gekopieert.

3. Als de gegevens naar tabblad klant gekopieerd word wil ik niet te filterpijltjes zichtbaar hebben op tabblad klant.
 

Bijlagen

  • vraag vba code kopie, verwijder gegevens en pijltjes filter.xlsx
    132 KB · Weergaven: 12
zo dus?
 

Bijlagen

  • vraag vba code kopie, verwijder gegevens en pijltjes filter (1).xlsm
    153,3 KB · Weergaven: 10
bijna goed. De groene en rode moeten op tabblad 5.2.4 aanwezig zijn en niet die rode op tabblad klant.
Als ik alle filters uitzet worden de cel opmaken en kleuren niet meegenomen. Je code's nemen dus niet letterlijk alles mee.
 
Laatst bewerkt:
punt 1 en 2

1. Op tabblad 5.2.4 zien jullie een leeg document die ik voor de vraag geüpload heb. Nou wil ik in cel a1 een groene knop hebben om letterlijke alle gegevens die na de filters gebruikt te hebben die er nog staan te kopiëren naar tabblad klant. Mocht het niet groen kunnen dan moet het maar dezelfde grijs gebruikt worden, qua dat Excel het mee kopieert.

2. In cel a3 op tabblad 5.2.4 wil ik een rode knop hebben om letterlijk alle data te verwijderen van tabblad klant zodat die weer leeg is voor een nieuwe klant. Mocht het niet rood kunnen dan moet het maar dezelfde grijs gebruikt worden, qua dat Excel het mee gekopieert.
 
"letterlijk alle gegevens" Is kleur ook een gegeven?

als je op tabblad klant dezelfde vo maakt zal alles kleuren.
 
Wat je op 5.2.4 ziet moet letterlijk overgenomen worden. Het moet een clone worden.
Dus ik bedoelde dus gegevens, cel opmaken, kleuren enzo enzo
 
Ik heb een blauwe knop kunnen maken die doet wat ik wil. Klik er maar is op en alles wat ik wil wordt geplakt op tabblad klant. Nu wil ik zo iets dat alles weg gaat op tabblad klant.
 

Bijlagen

  • vraag vba code kopie, verwijder gegevens en pijltjes filter (2).xlsm
    148 KB · Weergaven: 6
Nu met een verwijderknop die ovaal is. Nu moet ik ze in een cel plaatsen en grijs maken en dan ben ik klaar denk ik. Ga het denk ik morgen in het originele bestand plaatsen.
 

Bijlagen

  • vraag vba code kopie, verwijder gegevens en pijltjes filter (3).xlsm
    148,8 KB · Weergaven: 3
gebruik knoppen tekeningen worden mee gekopieerd en na een tijdje werkt uw bestand zeer traag.
 
Ik heb de volgende oplossing gemaakt met de knoppen via vormen en dan een macro eraan toegewezen.

De macro code voor beide handelingen is 1 regel per macro

Groene knop
Sub KopieerNaarKlant()

Blad2.Range("C4:ER217").Copy Blad3.Range("A1")

End Sub


Rode knop
Sub LeegMakenKlant()

Blad3.Cells.Clear

End Sub


Edit: met mijn code worden de vormen niet mee gekopieerd omdat ze in kolom A staan en pas vanaf kolom C wordt gekopieerd.
Bij kopieren van data wil je voorkomen dat je het hele werkblad kopieert (dus alle 16 miljoen cellen) beperk de range.

ik heb in mijn code hetzelfde bereik gebruikt als je voorwaardelijke opmaak.
je zou nog kunnen kiezen om de de code aan te passen en Range("C4:ER217") te vervangen door usedRange
Als je in de toekomst ooit meer rijen of kolommen krijgt wordt dat automatisch meegenomen met used range.
Maar omdat jij in jou geval dan ook al je voorwaardelijke opmaak moet aanpassen zal qua bereik zal1 regel code ook geen groot struikelblok moeten zijn.

Als je op klant tabblad op een andere plek wilt starten dan pas je Range("A1") naar de cel waar je wilt dat het het te plakken bereik wordt getoond.

De leegmaken macro maakt wel altijd het hele tabblad leeg (alle 16 miljoen cellen. Bij leegmaken is dat dan weer wel handig omdat je dan voorkomt dat er restdata overblijft op je tabblad als iemand toch zit te knutselen in het klant tabblad.
 

Bijlagen

  • vraag vba code kopie verwijder gegevens en pijltjes filter rj.xlsm
    139,2 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Als ik op kopieer klik komt er wel een kopie te staan op tabblad klant maar de cellen worden helemaal uit z'n verband getrokken. Het wordt niet zo gekopieerd als wat je ziet op tabblad 5.2.4. Er wordt geen clone gemaakt.

Met vormen heb ik ook gedaan. Kijk maar eens.
 
Laatst bewerkt:
bij mij is het een exacte kopie. alleen de kolombreedtes wijken af in de tweede sheet.
Maar dat soort dingen kan je eenmalig instellen op tabblad klant zonder dat het in je code hoeft te zitten.
 

Bijlagen

  • vraag vba code kopie verwijder gegevens en pijltjes filter rj met data in klant.xlsm
    144,8 KB · Weergaven: 4
sorry maar dit is niet de oplossing in mijn ogen.
 
OK, geen probleem..
succes bij het vinden van de juiste oplossing..
 
Ik heb het zelf deels kunnen oplossen met verborgen (dezelfde grijze kleur) knoppen via vormen invoegen en macro's eraan toevoegen. De macro's zou ik hieronder plaatsen. De kleur moest hetzelfde zijn anders zie je de knoppen ook op tabblad klant. Echter zit ik nog met 1 probleem. Ik heb nu achter productnaam een filter geplaatst. Als ik nu filter op tabblad 5.2.4 gebruik en een kopie maak dan komt de filterknop ook op tabblad klant te staan wat niet moet want 5.2.4 is het moederbestand. De klant mag alleen de producten zien die aangevinkt zijn. Ik heb al gezocht macro's met blokkeren filter, verstoppen, met een wachtwoord over de filter op tabblad klant. Hoe los ik dat filterknop probleem op?

Code:
Sub CopyTabToOtherTab()
    Dim originalSheet As Worksheet
    Dim newSheet As Worksheet
   
    'Set the original sheet you want to copy
    Set originalSheet = ThisWorkbook.Sheets("5.2.4")
   
    'Copy the original sheet to a new sheet
    originalSheet.Copy After:=Sheets(Sheets.Count)
    Set newSheet = ActiveSheet
   
    'Rename the new sheet as needed
    newSheet.Name = "klant"
End Sub

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sub DeleteTab()
    Dim sheetName As String
    sheetName = "klant" 'Change "Sheet1" to the name of the tab you want to delete
   
    Application.DisplayAlerts = False 'Disable alert message
   
    Sheets(sheetName).Delete 'Delete the tab
   
    Application.DisplayAlerts = True 'Enable alert message
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan