• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost wie kan en wil mij helpen met een userform

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Berichten
265
in mijn bestand ben ik begonnen met het maken van een Userform
daar wil ik 3 macro`s in plaatsen waar men dus ook verschillende wachtwoorden in zou kunnen geven die 1 voor 1 geactiveerd kunnen worden maar hoe en waar moet ik de code`s van de macro`s plaatsen en hoe zit het met de wachtwoorden veel weet ik hier niet van af dus als iemand een zet je in de goed richting zo kunnen geven zou dat fijn zijn of een prima voorbeeldje
 

Bijlagen

  • test usreform1.xlsm
    17,2 KB · Weergaven: 3
Wat bedoel je met het kunnen activeren van een wachtwoord?
Waar moeten die wachtwoorden mee vergeleken worden voor de inlog controle?
En waarom 3 wachtwoorden in plaats van eentje?
 
Het is zo mijn idee dan hoef ik maar 1 userform te maken en het zijn verschillende macro s die ook niet altijd gebruikt hoeven te worden en om ruimte te besparen in mijn document maar als je het anders ziet of kan zie ik het graag tegemoet
 
Ik wil best helpen maar ik heb werkelijk geen idee wat je bedoeling is.
 
Zoiets? Al zou ik bij ieder van de drie "Passwords" een eigen inlogknopje plaatsen.
Of één tekstvak waarin je drie verschillende passwords toestaat, en afhankelijk van het password de bijbehorende functie uitvoert.
 

Bijlagen

  • test usreform AH.xlsm
    20,4 KB · Weergaven: 8
Leuk voorbeeldje, maar dan lijkt me nog steeds 1 wachtwoord voldoende.
Benieuwd naar een reactie van lsc.b
 
beste Ahulpje
zoal ik het nu kan zien als ik het eerste wachtwoord in voer schakelt het gelijk door naar het 2e en daarna de 3e wachtwoord dat is dus niet juist zodra het eerste wachtwoord in is gevoerd moet men dus op de knop doorgaan klikken en moet de macro uit gevoerd worden dus hoe gaat dit er uit zien

zoals ik al eerder schreef ik ben hier niet goed in ik ben maar een bouwvakker verbouwen gaat nog goed
 
Wat is er dan mis met bouwvakkers? Nou ja, er zijn er te weinig van.
Drie passwords, PW1, PW2 en PW3.
Afhankelijk van het gebruikte password wordt een van de drie macro's uitgevoerd.
 

Bijlagen

  • test userform AH.xlsm
    20,5 KB · Weergaven: 3
dan zoiets?
 

Bijlagen

  • test usreform1.xlsm
    33,4 KB · Weergaven: 4
oke
en waar moet ik de macro plaatsen op de normale manier of waar in het userform
Wat is er dan mis met bouwvakkers? Nou ja, er zijn er te weinig van.
Drie passwords, PW1, PW2 en PW3.
Afhankelijk van het gebruikte password wordt een van de drie macro's uitgevoerd.
 
En wat bedoel je met "de macro"?
Er wordt al een macro geactiveerd als je op de knop Doorgaan klikt.
 
dat snap ik Edmoor
maar de macro die ik aan wil roepen waar staat die in de userform zo ja waar
of staat hij waar normaal gezien de macro`s horen te staan

kortom ik heb dus 3 buttons in mijn sheet staan die een macro uitvoeren en nu wil ik die dus onder brengen in een userform en die ik dus afhankelijk van elkaar kan laten uitvoeren door 1 wachtwoord en dan de opdracht naam van de macro
of zoals mijn userfrom er nu uit ziet en ieder zijn eigen wachtwoord heeft
 
3 Buttons in je sheet?
En zijn dat Worksheet buttons?
Of ActiveX kbuttons?

Afhankelijk van wat ze doen en hoe ze geschreven zijn moeten ze achter dat sheet blijven of kan je ze in een Module zetten.
Ook afhankelijk van wat ze doen en hoe ze geschreven zijn kan je ze vanuit je Userform activeren.
 
Als je in mijn voorbeeld een van de drie wachtwoorden invult wordt een van de drie macro's uitgevoerd. Die macro's heten nu Sub1, Sub2 en Sub3 en staan in de module van het formulier. Maar je kunt die macro's ook in een aparte module zetten, zie bijlage. Je start de macro's dus door op Doorgaan te drukken, moet het password wel juist zijn natuurlijk.
 

Bijlagen

  • test userform AH.xlsm
    21,7 KB · Weergaven: 5
en als je fantasietjes leuk vind doe je het zo.
 

Bijlagen

  • test usreform1.xlsm
    37,2 KB · Weergaven: 8
Als je in mijn voorbeeld een van de drie wachtwoorden invult wordt een van de drie macro's uitgevoerd. Die macro's heten nu Sub1, Sub2 en Sub3 en staan in de module van het formulier. Maar je kunt die macro's ook in een aparte module zetten, zie bijlage. Je start de macro's dus door op Doorgaan te drukken, moet het password wel juist zijn natuurlijk.
Thanks Ahulpje nu begint het me duidelijk te worden hier kan ik wel verder mee
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan