Windows 10(11) aanschaffen?

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
131
Hallo,

Ik heb een enkele jaren geleden een Asus laptop aangeschaft, met allerlei Asus meuk erbij. Ik wil eigenlijk Windows opnieuw installeren zodat ik weer een ‘schone’ geïnstalleerde Windows heb.

Nu zit ik eens rond te kijken en kom ik Windows 10 & 11 Pro licenties van rond de €20,- tegen.
Mijn gevoel zegt dat het te mooi is om waar te zijn, maar de recensies zijn best positief (zijn die echt?)
Volgens productlicenties.nl komen die uit failliete boedel.

Wat ik mij eigenlijk afvraag heeft iemand hier ervaring mee (bv. Productlicenties.nl)? En is dit legaal? En heb je een licentie en ook een activeringscode, want ik begrijp dat dit laatste ook nog is.
 
Ik koop ze voor 5 euro en die werken. netjes met een key erbij.
Zal wel niet legaal zijn maar mijn pc ziet het verschil niet.
 
Je hebt kennelijk al een licentie. Als je beschikt over een Microsoft id (bijv. een Windows live mailadres) dan kun je gewoon een verse installatie doen. Kijk hier maar eens:
 
Indien er al een Windows opstaat heb je idd geen key nodig, na installeren wordt Windows automagisch digitaal geactiveerd, andere opties staan hieronder.
 
Er zit al een licentie op. Je kunt dus gewoon windows installeren en weer activeren. Tenminste even aangenomen dat er nu ook Windows 10 op staat.

Voor de volledigheid. Die keys zijn in ieder geval niet illegaal. Ik volg de berichten daaromtrent en heb nog nergens een uitspraak kunnen vinden dat het niet mag. Helaas zitten er ook een aantal onbetrouwbare leveranciers tussen.
 
Nee, ik heb een officiële Windows 10 Home van Asus, die bij de laptop (N580V) is geleverd.
Dus ik heb een licentie (activeringskey).
Laatste tijd heb ik het idee dat het allemaal trager wordt en wil ik een schone installatie van Windows pro. De windows Home heeft allerlei Asus meuk.

Maar wat ik zeg eigenlijk vind ik het te mooi om waar te zijn voor €25,- een Windows 10 (11) Pro retail licentie met activeringskey te kunnen aanscaffen.
Ik heb geen zin, zo'n windows 10 Pro te installeren en dat ik een tijdje later meldingen krijg dat het geen geldige versie is.
 
Voor thuis gebruik biedt Windows 10 Pro geen voordelen t.o.v. Windows 10 Home.
Zorg voor een goede backup van alles dat je wilt bewaren en laat Windows zichzelf dan opnieuw installeren zonder behoud van je bestanden:
W10-Nieuw.png

Eventuele Asus "meuk" kan je daarna eenvoudig verwijderen, evt. met behulp van de freeware editie van de Revo Uninstaller:

Het bovenstaande scherm kan je bereiken door je de shift toets in te drukken terwijl je kiest voor het herstarten van je laptop. Kies daarna voor Probleem oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Deze werkt ook.
En traag worden heeft te maken met alles wat niet nodig is om me op te starten in "opstarten" staat.
Alleen items over het AV, drivers en de eventuele back-up tool hoeven daar te staan, rest kan weg.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan