Externe Hardeschijf herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt daar write ingeven, daarna ga je naar schijfbeheer, en geef hem een schijfletter.

Hopelijk hoef je niet de FAT te repareren, het kan ook in TestDisk, bij Advanced en boot.

De externe harde schijf staat als niet toegewezen en als ik met rechtermuisknop op druk kan ik een nieuwe partitie maken.

Wat zal ik nu doen?

Ga eens op het grijze deel staan, waar schijf 1 staat, rechtermuisklik erop, en kijk naar de opties daar.

Snap er geen hout van.

Probeer het nogmaals met PTEDIT, en geef eens alle parameters door wat daar in de diverse vakjes staan.

Weet je misschien dat het zeker een FAT32 partitie was?

Wat Ptedit ook heeft gevonden, hoeft niet te beteken dat het ook een FAT32 was, wel toen de schijf is afgeleverd, maar misschien heb je die een keer naar NTFS omgezet?

Snap er geen hout van.

Probeer het nogmaals met PTEDIT, en geef eens alle parameters door wat daar in de diverse vakjes staan.

Weet je misschien dat het zeker een FAT32 partitie was?

Wat Ptedit ook heeft gevonden, hoeft niet te beteken dat het ook een FAT32 was, wel toen de schijf is afgeleverd, maar misschien heb je die een keer naar NTFS omgezet?

Overal 00 of 0.
Volgens mij is he wel een FAT32 want zo ver ik weet heb ik er niks aan veranderd

Vreemd hoor, bij TestDisk wordt alles netjes weergegeven.
Daar wel voor Write gekozen?

Probeer het nogmaals met TestDisk, en ga naar Advanced en Boot, en wil je daar nog even een screendump van geven?

Vreemd hoor, bij TestDisk wordt alles netjes weergegeven.
Daar wel voor Write gekozen?

Probeer het nogmaals met TestDisk, en ga naar Advanced en Boot, en wil je daar nog even een screendump van geven?

Bij advanced zegt ie: no partion available.

Ok ik heb gedaan wat je zei en dan kom ik hier:

Daar staat hij toch echt.
Als je daar bent, kun je daar met de P het nog proberen om te zien of de files er nog staan.

En daar doorgegaan en voor write gekozen? daar heb ik nog geen antwoord op gezien.

Al met al vreemd, als de partitie wordt weggehaald, is dat alleen het type wat veranderd wordt, in dit geval van 0c naar 00, maar blijkbaar hier wat rigoreuzer.

Als dit ook niet wil, wordt het toch zoeken naar de eerder aangegeven recovery tools.

Daar staat hij toch echt.
Als je daar bent, kun je daar met de P het nog proberen om te zien of de files er nog staan.

En daar doorgegaan en voor write gekozen? daar heb ik nog geen antwoord op gezien.

Al met al vreemd, als de partitie wordt weggehaald, is dat alleen het type wat veranderd wordt, in dit geval van 0c naar 00, maar blijkbaar hier wat rigoreuzer.

Als dit ook niet wil, wordt het toch zoeken naar de eerder aangegeven recovery tools.

Als ik op p druk weergeeft ie wel alle mappen die ik er op had staan:

Alleen hoe kan ik dit naar mijn pc halen?
En wanneer had ik voor write moeten kiezen?

In dat scherm ervoor, dan enter, en dan write.
Dus de hele procedure na Analyse.

Dan doe je dat toch, wordt de partitie opnieuw gelezen, hopelijk.

HIJ DOET HET!
Harsstikke bedankt he en sorry als ik soms wat teveel vraag maar ik ben harstikke blij en een stuk wijzerder geworden!
Harstikke Bedankt!

Mooi, vragen staat vrij hoor, daar is dit forum voor.

Maare, rechtonder kun je hem als opgelost zetten.

Ok ik heb gedaan wat je zei en dan kom ik hier:

Wat nu?
Alvast bedankt!

Ik heb hetzelfde probleem met mijn harde schijf, alleen na de analyse van testdisk heeft hij bij mij geen partities gevonden maar mijn gegevens staan er nog wel op, weet jij wat ik hier nog verder aan kan doen?:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan