Cijfers op toetsenbord, behalve 5 en 6, doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan665

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2015
Hallo,

Ik was even 5 minuten weg van mijn laptop en toen ik terug kwam deden alle cijfers boven de letters het niet meer, behalve de nummers 5 en 6 die doen het nog wel. Ook de cijfers van numlock doen het nog. Het gaat dus puur om de nummers 1,2,3,4,7,8,9 en 0 boven het toetsenbord.

Ik heb een HP laptop.

Weet iemand waardoor het komt dat dus alleen die cijfers het doen en hoe ik het fix?

Alvast bedankt,

Jan

Laatst bewerkt:
Hoi Jan

Kijk maar en volg even discussie over zoiets en ook ev. een daar oplossing voor zal je wat kunne' helpen ??

KLIK HIER

Hoi Jan

Kijk maar en volg even discussie over zoiets en ook ev. een daar oplossing voor zal je wat kunne' helpen ??

KLIK HIER

Bedankt voor je reactie,
Ctrl+Shift deed niks.
En mijn toetsenbord staat als standaard Nederlands - Verenigde staten dus daar is niks vreemds aan.

Trouwens de tekens van die nummers, dus de hashtag, uitroepteken, haakjes etc doen het ook niet

:shocked: Och jej jej wat doet er nog meer niet ??

Misschien is er wat anders aan de hand bij jou ?? en ooit had je water/thee/ bier en zo wat dergelijks over deze toetsenbord gehad ?? :(

Laatst bewerkt:
:shocked: Och jej jej wat doet er nog meer niet ??

Misschien is er wat anders aan de hand bij jou ?? en ooit had je water/thee/ bier en zo wat dergelijks over deze toetsenbord gehad ?? :(

enigste wat het niet doen is de knoppen van 1,2,3,4,7,8,9 en 0 boven het toetsenbord. Rest werkt naar behoren. Ik heb nooit drinken over het over het toetsenbord gemorst.

Net nog geprobeerd of de toetsen wel werkten als ik de laptop in veilige mode opstarten maar daar deden de toetsen het ook niet

:( Dit loopt nu beetje boven mijn pet dus, kijk even of je deze korte Microsoft tip helpen wat kan ?? -->> KLIK

:( Dit loopt nu beetje boven mijn pet dus, kijk even of je deze korte Microsoft tip helpen wat kan ?? -->> KLIK

Of numlock nou wel of niet aanstaat. de cijfers boven het toetsenbord doen het niet. De cijfers rechts van het toetsenbord doen het wel. En ik heb geprobeerd of verwijderen van de software van de toetsenbord en dan opnieuw opstarten werkt maar dat hielp ook niet.

Is gewoon vreemd dat vanuit het niks de 1,2,3,4,7,8,9 en 0 het niet meer doen

:( Nee sorry Jan weet ik echt op dit moment niet meer wat ik over zeggen moet misschien zal nu iemand bijspringen met een aantal nieuwe tips ofzo moet je even beetje afwachten dus ..:(

Intussen heb ik weer een hier link met paar tips tegen gekomen --->> KLIK HIER

s2vc75.jpg
<<-- Staat bij jou ( voor toetsenbord ! ) zo ook aangegeven ?

Laatst bewerkt:
:( Nee sorry Jan weet ik echt op dit moment niet meer wat ik over zeggen moet misschien zal nu iemand bijspringen met een aantal nieuwe tips ofzo moet je even beetje afwachten dus ..:(

Intussen heb ik weer een hier link met paar tips tegen gekomen --->> KLIK HIER

s2vc75.jpg
<<-- Staat bij jou ( voor toetsenbord ! ) zo ook aangegeven ?
De tips werkte jammer genoeg ook niet.

Het staat zo aangegeven:
atmeqx.png

Volgens mij is dat dus gewoon goed

Laatst bewerkt:
:confused: Ja natuurlijk is dat goed :D

Maar Jan ik vrees echt dat iets meer aan de hand bij jou met toetsenbord is, hoe oud is laptop dan ? heb je garantie nog en of je naar service nog steeds wel kan ?? :(

Om te testen of het een hardware-probleem is kun je proberen op te starten van een Linux Live-cd ( bijv. Ubuntu ) in "probeer-mode" , dus niet installeren.
Deze laad Ubuntu in het geheugen, werkt je toetsenbord daar wel volledig dan is er iets mis met de Windows-installatie, zo niet dan is het toetsenbord hoogstwaarschijnlijk defect.

:thumb: O ja ! goed van je Scrapheap :thumb: ...had zelf vergeten ..:o

Ik gebruik nu al jaren ook ( gratis is en kan je meteen downloaden ! ) van Linux ook ! een geavanceerde live CD/DVD onder de naam KNOPPIX voor PC systemen reparaties,
uiteindelijk deze tip vanuit een PC service heb gekregen, nu kan ik absoluut niet meer zonder .. Deze ev. kan je ook proberen ..

Voor KNOPPIX ===> KLIK

Laatst bewerkt:
:thumb: O ja ! goed van je Scrapheap :thumb: ...had zelf vergeten ..:o

Ik gebruik nu al jaren ook ( gratis is en kan je meteen downloaden ! ) van Linux ook ! een geavanceerde live CD/DVD onder de naam KNOPPIX voor PC systemen reparaties,
uiteindelijk deze tip vanuit een PC service heb gekregen, nu kan ik absoluut niet meer zonder .. Deze ev. kan je ook proberen ..

Voor KNOPPIX ===> KLIK

Ik had stiekem gehoopt dat de laptop vandaag het weer normaal deed maar dat was niet het geval..

Ok, Ik zal dat proberen. Downloaden via bittorrent duurt nog 8 uur...

Moet ik programma dan met poweriso starten en dan op proberen klikken/ hoe gaat het precies in zijn werking? [heb nog nooit ubuntu of anders programmas dan windows gebruikt]

Laatst bewerkt:
:shocked: Heee ?? 8 uur ?? snap niets van, bij mij in paar seconden dit binnen is ...:(

Dat is kant-en-klaar en tegelijk ook bootable DVD, welke je nadat je binnen heb gebrand had ..... gelijk gebruiken kan ..

Op DVD schijf eens is gewoon dat kant en klare KNOPPIX-Linux live voor actie klare programma, stop je die in je DVD brander/player en herstart je PC rest vanzelf zie je alles
Als je ook nooit gebruikt heb is wel handig dit bij zich hebben, omdat bijna alles kan je mee in je systeem, repareren/ virussen zonder moeite te verwijderen enz..enz..
Mocht je ook niet mee werken weten dan is goed dit liever aan een deskundige laten doen .... :(

Laatst bewerkt:
Unbuntu Live-cd download je gewoon [URL="http://www.ubuntu.com/download/desktop]hier[/URL], niks bittorrent...download duurt hooguit 10 - 15 min.
Bestand op dvd branden, daarna de pc hiervan opstarten ( F12 ofzo voor boot-menu => kies dvdstation ), kies daarna "try Ubuntu" o.i.d. en wacht tot het geladen is.
Als de Ubuntu desktop er staat, test je toetsenbord. Doen betreffende toetsen het nu nog niet dan is je toetsenbord kapot.

Scrapheap met torrent is niets mis mee, dat is daar volledig 100% legaal, en is helemaal niets i.v.m. met wat jij dacht :D anders is dat natuurlijk dat die manier bij iemand niet werkt, of dat iemand niet weet hoe gebruiken dat moet ..

Tenslote KNOPPIX je kan met een muis-klik downloaden direct ook als kant-en klaar een ISO-bootable bestand daar staat ook dat duidelijk aangegeven, derde optie is KNOPPIX te bestellen maar deze weer niemand gebruik van maakt ten-opzichte dat je die direct kant-en-klaar met een muis-klik hebben kan ..:D

I.v.m. verschil tussen Ubuntu en KNOPPIX is dat Ubuntu NL talig is dat is een pip-klein voordeeltje, bij KNOPPIX is dat dat hij veel meer uitgebreid is enz.. ( maar Engels is ! )
het is onnodig nu alle eigenschappen en voordelen t.o.v. UBUNTU hier omschrijven omdat ook paar pagina voor nodig is :D

KNOPPIX DOWNLOADEN !.jpg

Laatst bewerkt:
Royonix: Wil je eerst lezen wat er staat voor je reageert..? Dat is je onlangs al eerder gevraagd..... je neemt dingen aan die niet aan de orde zijn.

Ik schrijf nergens dat Bittorrent illegaal is ( of zou zijn ), het is gewoon onzin om die cd m.b.v. Bittorrent te downloaden omdat het via de website gewoon veel sneller gaat en gewoon gratis is, meer niet.
Afgezien daar van: waarom zou je kiezen om te downloaden uit "onbekende bron" ( wat Bittorrent doet ) met alle risico's van dien, terwijl er een betrouwbare download rechtstreeks van de maker beschikbaar is ( zonder mogelijk schadelijke toevoegingen / extra's )...?

En een kant-en klaar bootable ISO-bestand is de download van Ubuntu ook ( ongeveer 1 Gb ), je hoeft het alleen maar te branden, dus in mijn ogen is er weinig verschil..

Laatst bewerkt:
:thumb: Goedemorgen Scrapheap

Ach la maar het is okey,

hier gaat om dat inderdaad geen illegaal bron ( 'tis direct van maker ! ) is, en ook dat geen extra's tijdens downloaden via torrent systeem krijg je bij.
uiteindelijk niemand hoef via torrent downloaden mocht denken dat risico op die manier bestaat, er zijn nog twee andere manieren ( plus dat je die ook bestellen kan ! ) om die te downloaden als maar opgelet voor word ..:D
Het is absoluut 100% veilig en zijn ze geen risico's bij branden ofzo ..

Laatst bewerkt:
Aah ik had dus de verkeerde download en KNOPPIX en Ubuntu zijn niet hetzelfde

Ik zal opzoek gaan naar een lege CD en denk dat ik dan voor ubuntu gaat want hoe minder uitgebreid het is, hoe kleiner de kans dat ik op een verkeerde knop druk.

Scrapheap, Je link naar ubuntu doet het niet bij mij. Is het mogelijk dat je de goede link post?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan