google fotos organiseren

Vossie75

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
goedendag,
ik heb een 500GB aan prive foto's van mijn gezin en uit mijn jeugd van over een periode van meer als 50 jaar.
tot nu toe had ik die op tal van verschillende plekken opgeslagen maar wil graag samenvoegen en organiseren.
nu is google fotos verleidelijk omdat makkelijk samenwerkt met de fotomap op telefoon.
Maar groot nadeel is dat niet echt lekker te organiseren is omdat ik vele duizenden mappen en submappen heb.
B.v.
1975
1975/geboorte
1975/bouw huis
1975/dierentuin
1975/enz
1976/1ste verjaardag
1976/vakantie assen
enz.
enz.

en zo dus vele duizenden mappen en sub en zelfs sub/sub mappen.
daarvan zijn een 500 mappen die vol zitten met foto's die gescant zijn en dus allemaal datums hebben die in een bepaalde maand in 2015 ligt en dus geen werkelijke datums in foto info hebben.

Echt lekker overzichtelijk wordt het dus niet als er straks 5000 losse albums in google foto staan, vind dan nog maar eens een bepaald album (zeker als je de exacte naam niet weet).
Myalbum.com heeft dat wat dat betreft beter voor elkaar omdat je daar mappen kan maken met daarin meerdere albums.

wie heeft goede suggesties om zoveel data en mappen/submappen aan foto's over een periode van meer als 50 jaar goed te organiseren in google foto?
Groet

Daniel

Dus je hebt dan 500GB in de cloud? Waar staan die foto's nu? Op een interne/externe SSD? Als je snel wilt zoeken, sorteren, filteren dan moet je gebruik maken van de zoekmachine Everything van Voidtools. Je moet wel in het begin het menu door lopen en kijken hoe en wat. Kun je echt veel plezier van hebben. Als je dan weet hoe je Uitgebreid kun zoeken en moet filteren dan bespaar je veel tijd. Met de juiste syntaxis (zie Help) is het een fluitje van een cent.

Dus je hebt dan 500GB in de cloud? Waar staan die foto's nu? Op een interne/externe SSD? Als je snel wilt zoeken, sorteren, filteren dan moet je gebruik maken van de zoekmachine Everything van Voidtools. Je moet wel in het begin het menu door lopen en kijken hoe en wat. Kun je echt veel plezier van hebben. Als je dan weet hoe je Uitgebreid kun zoeken en moet filteren dan bespaar je veel tijd. Met de juiste syntaxis (zie Help) is het een fluitje van een cent.
deel staat in de cloud, deel op verschillende hardeschijven van verschillende computers. daarom nu alles aan het samenvoegen. wat jij noemt is niet iets voor google foto's toch? vind juist google foto handig omdat dat direct aan de foto app van telefoon gekoppeld zit en ook leuke functies heeft. enkel het organiseren daarin zie ik problemen.

Voor harde schijven en ssd's is het zonder meer geschikt. Ik zie ook Network Drives onder Hulpmiddelen > Opties staan. Ik heb daar geen ervaring mee.

Terug
Bovenaan Onderaan