• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik en mailadressen aanpassen in een Macro

Pat76rick

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2019
Goedemiddag allen,

Tabblad "Testlijst"
Als ik op de knop email versturen druk dan krijg ik veel meer pagina's dan dat ik zou willen. Ik wil alleen het afdruk bereik A1 tot G260 willen versturen. Middels een einde markering of afdrukbereik lukt het niet.

Tabblad Testlijst
In het vak i8 tot en met i14 heb ik diverse email adressen staan waar de mail naar toe dienen te worden verstuurd. Nu heb ik geprobeerd in de ontwerpmodus wat te veranderen maar dat lukt niet helemaal. Iemand een idee hoe dit het beste zou kunnen veranderen?

MailTo = ActiveSheet.Range("i8")
Subject = "Prijslijst vandaag " & Format(Date, "yyyy")

Tabblad Testlijst
Cel i16:i22 Deze tekst kan ik iedere keer aanpassen maar als ik nu een foto van een link zou willen toevoegen of gewoon een foto uit het tabblad Foto toe zou willen voegen. Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

In de bijlage een blanco voorbeeld van het bestand.

Groet, Patrick

Bijlagen

Begin eens met
Code:
    Range("A1:H" & LastRow).ExportAsFixedFormat _
te wijzigen in
Code:
    Range("A1:G" & LastRow).ExportAsFixedFormat _
En met
Code:
    For r = 8 To 14
        bcc = bcc & Cells(r, 9) & ";"
    Next
kun je een lijst met BCC bestemming vullen, die je zo toevoegt:
Code:
.bcc = bcc

Het werkblad Foto ontbreekt. Wil je de foto als bijlage versturen?

Laatst bewerkt:
Begin eens met
Code:
te wijzigen in
Code:
En met
Code:
    For r = 8 To 14
    Next
Code:
.bcc = bcc

Nu met het werkblad foto.
De foto zou ik echt als foto willen hebben in de mail waarin ook een tekst plaats.

Range("A1:G" & LastRow).ExportAsFixedFormat _ --> is gelukt

For r = 8 To 14
bcc = bcc & Cells(r, 9) & ";" --> is niet gelukt.... ;(

Bijlagen

Begin eens met
Code:
te wijzigen in
Code:
En met
Code:
    For r = 8 To 14

Next
Code:
.bcc = bcc

.bcc = bcc vergeten?

Nu met foto's

Dat ziet er super uit dank je wel. Ben gisteravond nog wat aan het testen geweest maar de foto optie is toch niet zo dynamisch en efficient als ik voor ogen heb gehad. Ik heb niet altijd een foto die ik in de mail wil opnemen en dan krijg ik toch en dan krijg je wel een leeg 'blok' te zien. Is het mogelijk om toch deze optie makkelijk te verwijderen of heb je hier wellicht nog andere ideeën/opties voor?

Met bijgaande versie wordt er alleen een foto meegestuurd als die aanwezig is op het Foto blad.
Dit werkt al stukken fijner! Ik mis nu alleen nog automatisch mijn handtekening eronder. Ik heb wat zitten knippen plakken maar zonder succes....

.HTMLBody = RangetoHTML(Sheets("Test lijst").Range("i16:i22")) & vbCrLf & Signature

Met handtekening:
Het werkt super maar ik heb nu 20 mails gemaakt maar met de foto is te bewerkelijk. Deze zou er uit mogen. Excuus
Ik heb wat dingen omgegooid in de lay out maar nu pakt deze de instellingen niet meer helemaal. Chat GPT heb inmiddels ook uitgespeeld maar deze laat mij ook in de steek ;)

Bijlagen

Als je je data met een kolom uitbreidt en je berichttekst en je lijst met e-mailadressen verplaatst moet je dat natuurlijk ook in de code aanpassen.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan