5.1 speaker aansluiten op tv/ ps4

• Onderwerp starter Onderwerp starter Siyar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Siyar

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2016
Beste,

Ik heb een 5.1 speaker set van Logitech (Z506) en wil dit graag aan mijn televisie aansluiten. Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg geen geluid uit de speakers. Ik kijk tv via een tele 2 kastje, dat is aangekoppeld dmv een hdmi kabel. Ook wil ik dat ik geluid uit mijn tv hoor als ik met mijn playstation 4 speel. Kan iemand mij helpen zodat ik geluid hoor door die 5.1 speaker set?
Wat heb ik nodig zodat het wel kan?

gegevens:

Tatung v32mcak hd ready.

post-140319-1199984289.jpg

Logitech Z506, zie link http://i.imgur.com/KvVLuNa.jpg

Wie o wie kan mij helpen!

Alvast bedankt,

Siyar

Bij de box stereo aangesloten met een tulpkabel op de tv bij audio in rood en wit. En heb ook via de jack aansluiten met een connector vanaf tv naar stereo aansluiting en visa versa.
Siyar

op de tv bij audio in rood en wit.

Lijkt me niet goed, op de audio IN van je tv...... het gaat immers om audio OUT

Dus, zoals de omschrijving van de speakerset ook zegt: aansluiten op de RCA- of 3,5mm-uitgang voor audio

Misschien off topic, maar wat voor een antiek apparaat is op het plaatje te zien? 2x scart en een oerstokoude COM poort, een hdd recorder of misschien zelfs een ouderwetse videorecorder?

Ik heb totaal geen verstand van het aansluiten en die termen, hoe zou het wel kunnen?:rolleyes:

Misschien off topic, maar wat voor een antiek apparaat is op het plaatje te zien? 2x scart en een oerstokoude COM poort, een hdd recorder of misschien zelfs een ouderwetse videorecorder?

Geen idee, heb de tv gekregen.

Een oude, maar kwalitatief heel goede Tatung tv...

Ik heb totaal geen verstand van het aansluiten en die termen, hoe zou het wel kunnen?:rolleyes:

Koptelefoonaansluiting op die tv?

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, nu zie ik het, het is een flatscreen die op zijn 'gezicht' ligt. :D

Koptelefoonaansluiting op die tv?

Nee alleen oortjes aansluiting zeg maar, maar daar heb ik al een kabel in geprobeerd, lukte niet.. :(

Ik ga van uit dat je met koptelefoon die dikkere aansluiting bedoelt waar de jack in kan dmv een "converter" achtig iets

Laatst bewerkt:
face plant :d:d:d

Nee alleen oortjes aansluiting zeg maar, maar daar heb ik al een kabel in geprobeerd, lukte niet.. :(

Wat is het verschil tussen "oortjes" en een "koptelefoon" ??

Wat is het verschil tussen "oortjes" en een "koptelefoon" ??

sommige koptelefoontjes hebben een andere aansluiting, namelijk een dikke? Zoals ik al aangaf, ik ben niet thuis in dit wereldtje hehe

Het zou in principe heel eenvoudig moeten zijn:

Alles bij het oude laten zoals het was, Playstation aangesloten ook zoals het altijd was, speakerset in de koptelefoonaansluiting proppen en klaar

Het zou in principe heel eenvoudig moeten zijn:

Alles bij het oude laten zoals het was, Playstation aangesloten ook zoals het altijd was, speakerset in de koptelefoonaansluiting proppen en klaar

i tried.. maar het werkte niet.. Kan je misschien stapsgewijs uitleggen hoe het volgens jou moet? Op de 2 foto's staan de aansluitingen, als je me graag zou willen helpen ben ik je eeuwig dankbaar <3

Volgens mij zoals ik al zei dus:

Op je tv zit ook die s/pdif aansluiting, is normaal gesproken ook een audio uitgang die je zou kunnen gebruiken.
Maar dan heb je een verloop nodig denk ik

Volgens mij zoals ik al zei dus:

Hoe moet ik de speaker set in de koptelefoonaansluiting proppen..
Vanuit speaker: vanuit stereo aansluiting, rood/wit kabel aansluiten --> rood/wit naar jack adapter--> en dan in de groene van tv?

of groen van speaker naar groen van tv..

Hoe moet ik de speaker set in de koptelefoonaansluiting proppen..
Vanuit speaker: vanuit stereo aansluiting, rood/wit kabel aansluiten --> rood/wit naar jack adapter--> en dan in de groene van tv?

of groen van speaker naar groen van tv..

want dit heb ik al geprobeerd en dit werkte niet

Op je tv zit ook die s/pdif aansluiting, is normaal gesproken ook een audio uitgang die je zou kunnen gebruiken.
Maar dan heb je een verloop nodig denk ik

Wat heb ik dan nodig? Heb je misschien een link of foto van wat ik nodig heb. Heb geen idee wat het is namelijk

Groen op tv is geen audio uitgang...
Je moet de koptelefoon uitgang hebben als die ergens zit...
Of die s/pdif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan