Afronden in access

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aroff
  • Startdatum Startdatum

Aroff

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2024
Goedemorgen,

Ik heb in een tabel een klant met de volgende aantallen
4,5 uur
9,00 uur
8,50 uur
8,00 uur
9,00 uur

Als ik daarna een query draai met totalen gaat hij afronden naar beneden

Mijn glazen bol zit in de vaatwasser ;)

Maar serieus, op basis van zo weinig informatie kunnen we niets. Wat is het veldtype, hoe ziet de query eruit?

Als het een datum/tijdveld is, moet je de waarden gewoon kunnen optellen, maar is de uitkomst een beetje afhankelijk van het totaal. Er gaan maar 24 uur in een dag, dus je kunt niet verder tellen (qua uren) dan 24. In Excel is daar een speciale celopmaak voor, maar Access kent die niet. Dus het is handiger om, als je als uitkomst ‘40 uur’ wilt zien, om de tijd met 24 te vermenigvuldigen voor je gaat optellen. De tijd wordt dan een getal, en dan gaat optellen prima. Misschien moet je de notatie van het queryveld nog aanpassen om ook daadwerkelijk de cijfers achter de komma te zien.

Dank je wel. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb nog wel een ander vraagje.
Kun je twee formulieren opslaan als 1 PDF bestand?
Het is eigenlijk 1 document , maar ik kreeg niet alle pagina's erop.

maak een rapport met de gewenste velden en lay-out en exporteer daarvan een pdf.

wauw :cool:
Als je een rapport aanmaakt wordt dat netjes over verschillende pagina's opgesplitst

Het probleem is dat ik over de 55 cm ga
Je kunt natuurlijk een rapport maken met afwijkende afmetingen. En dat kun je prima exporteren naar een pdf. Wat je je dan uiteraard moet afvragen: is het alleen om te lezen, of ook om te printen? Maar goed, dat probleem ligt dan natuurlijk bij de ontvanger :).

Terug
Bovenaan Onderaan