Opgelost Akai analoge platenspeler aansluiten op een Sony soundbar.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
155
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb een analoge Akai AP-Q41/c platenspeler zonder voorversterker.
Die wil ik aansluiten op een Soundbar Sony HT A7000. Op de soundbar zit een analoog aansluitpunt jack 3,5 mm.
Als voorversterker heb ik nu gekocht de PDX019 phono pre-amplefier met 2x tulpstekker aansluitpunten en een aardepunt.
Ik heb een jack 3,5 mm naar de tulpstekkers op de amplefeir aangesloten en op de platenspeler ook op de amplfeirer.

Via de afstandsbediening van de soundbar anoloog ingeschakeld, en die zie ik dan ook op de tv aangegeven.
Maar als ik dan de platenspeler start dan komt er geen geluid.

Via de TV afstandsbediening die via een HDM I kabel is aangesloten lijkt alles goed.De tv is een LG oled 55 C3

Wat is er fout: Instellingen of verkeerde amplefeir? Of ontbreekt er iets.

Wie kan mij verder helpen ??
 
Wat hoor je, als je een plaat afspeelt op de platenspeler, zónder voorversterker, en aangesloten op de soundbar ?
Je hebt toevallig de stekkers van de platenspeler niet op de uitgang van de voorversterker gezet?
Heb je de stekker van de voeding in de voorversterker gedaan, en deze daadwerkelijk aangezet ? (powerknop achterop voorversterker)
 
Zonder versterker heb je geen mogelijkheid om de aardraad van de platenspeler aan te sluiten.
De stekkers zitten goed op de versterker en de knop staat op AAN.
 
Zonder versterker heb je ook geen RIAA correctie en is het sowieso niet om aan te horen....

Maar aarding wil alleen indien ergens wel een aardpunt is in één van de apparaten en dat lijkt mij niet.

Maare, die verloopkabel is ergens anders op te testen?
En de gebruikte tulp kabel ook?
Doormeten met een universeelmeter op de Ohm stand kan ook om beide uit te sluiten van problemen.
 
Ik heb nog een reeks tulpstekker kabels. Ga proberen of die het opeens wel doen. Meten is voor mij als leek niet goed te doen.
 
Zonder versterker heb je ook geen RIAA correctie en is het sowieso niet om aan te horen....
klopt, het hoeft ook niet om aan te horen te wezen, slechts dingen uitsluiten ..
hoor je niets, dan is óf het kabeltje defect, óf de speler geeft geen signaal af (interne kabelbreuk ..)
 
Ik heb een andere kabel gevonden, ook nog eens veel korter, en er komt nu geluid uit de soundbar. Lag dus aan de kabel. Wel is het geluid niet zoals is gewend was. Ik ga de instellingen van de toonarm controleren en de naalddruk en de naald zelf,
Dank voor de hulp..
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan