Asus laptop met Windows 7 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

roywoldhuis

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Hallo mensen,

Een paar dagen geleden sloot ik mijn computer normaal af.
Toen ik heb de volgende dag opstartte kreeg ik het scherm windows foutherstel.
Als ik windows normaal start stopt deze bij het windows tekentje en start opnieuw op naar zelfde scherm
Opstartherstel starten werkt ook niet dan krijg ik dit:

Status: 0xc000000e
Informatie: De opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegangelijk is

Ik heb de laatste dagen naar mijn weten niks bijzonders met de laptop gedaan.
Ik heb ik geprobeerd op starten in veilige modus via f8, maar ook dit werkt niet
Opstarten in laatst bekende juiste configuratie werkt ook niet.

Laptop: asus k73e gekocht in augustus 2011

Kan iemand mij helpen met mijn probleem?

Groet Roy

Probeer in de herstelconsole naar een vorig herstelpunt te herstellen.

Via de herstelconsole, die op te starten is middels opstartherstel (iets van meer opties tonen)

Ik weet niet wat je bedoelt ik krijg dit scherm niet

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Het eerste scherm krijg ik bij opstarten
Het tweede scherm als ik de 1e optie kies
Als ik windows normaal opstarten kies loopt hij vast op het derde scherm en start hij opnieuw op
1x kreeg ik het vierde scherm na normaal opstarten

Edit: als ik via F8 veilige modus of een andere optie kies loopt hij ook vast op het derde scherm en start hij opnieuw op

Misschien kunnen jullie hier iets mee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb deze dvd niet, de laptop heb ik gebruiks klaar gekocht

Oke herstel met installatie cd is dus enige optie
Maar dan heb ik straks wel engelse windows?

Maar een oude update zou toch niet een oplossing zijn?

Nee, maar er staat wel dat je wat kan uitvoeren om te kijken of dit kan helpen........

Wanneer u werkt met volumes waarbij het NTFS-bestandssysteem wordt gebruikt op IDE-stations (Integrated Device Electronics) met ingeschakelde cache, kan het volgende foutbericht worden weergegeven tijdens het opstarten van de computer:
Stop 0x000000ED
Unmountable_Boot_Volume
In een dergelijk geval kunt u het systeem meestal herstellen door de opdracht chkdsk /r uit te voeren vanuit de herstelconsole en vervolgens verder te gaan. Op OEM-versies van Windows XP kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen. Als deze oplossing niet is opgenomen in de OEM-build van Windows XP, kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen en de opdracht chkdsk /r voor herstel niet uitvoeren.

Nu snap ik dat jij Win 7 hebt, maar het is toch te proberen.

Overigens als je goed de andere leest, kan het de HD zijn die niet meer optimaal werkt. Er staat namelijk in een artikel dat je de kabels kan controleren, want wie weet zitten die niet goed (los geschoten, weet jij veel alles is mogelijk)
http://www.techsupportforum.com/for...windows-7-unmountable_boot_volume-504519.html hier lees je het voor Windows 7 en daar is het ook een HD probleem.

Wat ik zou doen is dus de HD laten nakijken of er een tool overheen gooien, zoals hierboven ook al gezegd wordt.

Laatst bewerkt:
Oke ik zal de opties binnenkort even proberen, eerst maar even die cd regelen
Ik vond dit nog op internet is dit een optie of ben ik dan alles kwijt?
Wat op de c schijf staat is niet zo erg, maar ik heb nog wel wat dingen op mijn d schijf staan die ik niet kwijt wil
image.jpg

Kan je doen, maar als je nu eerst je HD eens na laat kijken.....voordat je iets gaat doen.
Als je HD bad sectors heeft, of dat hij aan het overlijden is, dan moet je echt al je belangrijke zaken op een usb stick of externe hd gaan zetten en dan zet je er een andere HD in. (of een SSD,) en daarna installeer je Windows weer.

Zorg er dan ook voor dat je je Windows 7 installatie 1 op 1 kopieert zodat je deze op je nieuwe HD terug kan zetten (indien nodig hè) Daar heb je wel een proggie voor nodig.
Heb je een Windows 7 CD dan is het simpel.

HD kapot, naar computerwinkel gebracht en laten maken met behoud van mijn data:D

Bedankt voor alle reacties!

- Opgelost -

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan