• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische terugloop

jverstraten

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Heb een opzetje gemaakt voor een factuur in Excel, dat is allemaal gelukt, alleen loop ik nog tegen een probleem wat ik niet voor elkaar krijg.
Via een korte code uit een keuzelijst vul ik een artikel in. De omschrijving van het artikel wordt dan via een formule automatisch in de samen gevoegde cellen ernaast geplaats.
En daar zit mijn probleem, wanneer de tekst van de omschrijving langer is als dat de kolom breed is ben ik de rest van de tekst kwijt, althans niet zichtbaar meer.
Wat ik zou willen is dat de tekst automatisch in de regel eronder komt.
Ik zelf denk dat in die situatie, de regel eronder eerst leeg gemaakt moet worden (omdat er een formule instaat) en dat hij dan de tekst erin kwijt kan, dus dan zou er een formule in de formule moeten komen, en dat krijg ik niet voor elkaar.
Maar misschien er er een veel simpeler oplossing, wie wil en kan mij daar bij helpen.

Bijlagen

Heb je nog nergens gelezen dat samengevoegde cellen en excel niet samengaan? Dat is enkel nodig als je een kleurboek wil maken van excel.

Om de terugloopopmaak van de omschrijvingen te effectueren zou je in de Sub PDF nog het volgende kunnen toevoegen:
Code:
Rows("15:34").EntireRow.AutoFit
Of via een Worksheet_Change event laten uitvoeren.

@emields behandel mensen op dit forum niet alsof het idioten zijn aub! Ze stellen hier vragen omdat ze hulp nodig hebben bij hun Excel-vraagstuk. Niet om te worden afgefakkeld door iemand die meer weet van Excel.

@ SjonR U weet goed genoeg dat het zeker niet mijn gewoonte is om mensen op die manier te behandelen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het meer een reactie was op een conversatie van gisteren waar TS ingebroken had in de vraag van iemand anders. Mocht je aan mijn geleverde bijdrage in #3 iets kunnen verbeteren zie ik het hier graag. maar dan liefst, de code, zo geschreven dat TS er ook aan uit kan.

@emields. je hoeft je niet af te reageren op gedane zaken.
Je hebt de beschikking over de knop 'Rapporteer'.

Sorry heren, ik dacht dat ik op een helpdesk zat. Maar het lijkt meer Facebook.
Maar toch allemaal een heel fijn weekend

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan