Opgelost Automatiseren berekening via een andere website

• Onderwerp starter Onderwerp starter cow18
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd

cow18

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Excel365
kan je het importeren van een vraag en het exporteren van de oplossing op een website automatiseren ?
  • ik heb deze website https://www.opticutter.com/cut-list-optimizer/edit#form en in de linkerbovenhoek vind je een knop "import>import from Excel>Bestand kiezen" en daar zou ik VBA een bestand (met een path) willen laten ingeven. Het bestand heb ik hierbij toegevoegd.
  • Daarna zou VBA linksonder in het scherm de knop "Calculate" moeten aanklikken.
  • na een 10 seconden heeft de site een resultaat gevonden en komt ze met een nieuwe pagina, dus stel dat je dat niet kan detecteren, na een wachttijd van 20 sec klik je in dat nieuwe scherm rechtsboven op "Print/Export>Solution>Export to Excel"
en klaar is kees.
Is dat realiseerbaar ?
Dank bij voorbaat !

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voor mij blijft dat chinees, heb je een goeie starthandleiding voor een basis te leggen ?

Is dit dan iets wat je vaak moet herhalen?

ik niet, maar wel iemand voor wie ik het stuk ervoor en erna geschreven heb en nu wou ik die handmatige actie er uit halen, want dat was "te lastig".

ik heb even aan cross-posting gedaan ....

Kleine moeite toch. De robuustheid van je macro wordt minder door dit soort zaken. Als je echt wil kan je idd proberen met selenium. Dit moet je echter extern downloaden

Mij lijkt dat het uploaden van een CSV-bestand via de POST instelling makkelijker is.
Omdat CSV platte tekst is zonder unicode tekens die je goed moet vertalen.

Er zit een stuk VBA ervoor en daarbij wordt er een xlsx-bestand klaargezet, is een csv gemakkelijker, tja, dan is dat in een wip aangepast, maar ik begrijp die "post instelling" niet. Of wil je gewoon "available stock" en "available panels" 1 per 1 ingeven en daarna die andere 2 knoppen bedienen ?
Ik kon een klein beetje stoeien met IE, maar Selenium ligt ver buiten mijn comfortzone, zeg maar onbekend terrein.

Kijk eens naar AutoIT. Kun je allerlei handelingen mee automatiseren. Mogelijk om dit aan te roepen vanuit je VBA.

Beetje hetzelfde als Power Automate desktop flows. Zou daar niet aan beginnen voor een kleine procedure als deze. Het enige verschil is dat je muis en toetsaanslagen worden gedaan door het programma. Ook dit programma moet je handmatig activeren en zal al met al langer duren in dit geval.

Als we PB's gaan versturen en bestanden beveiligd gaan posten. Berichten verwijdert. Hier heeft helemaal niemand iets aan.

Laatst bewerkt:
Post weer geopend. Dacht dat het topic gedateerd was, verkeerd gezien.

Intussen heeft @Cow een werkende macro dat middels VBA icm Selenium doet wat hij heeft gevraagd. Ik ben nog wel e.e.a. aan het finetunen.

Je bent je er van bewust dat je een foto plaatst ipv je bestand?

Bram

Je hebt blijkbaar nog niet helemaal door wat het doel van een/dit forum is.

Ik kon een klein beetje stoeien met IE, maar Selenium ligt ver buiten mijn comfortzone, zeg maar onbekend terrein.
En ChatGPT, Grok, DeepSeek, CoPilot dan? Die helpt mij het het schrijven van hele recepten voor Docker etc. Niet spannend voor jou, maar het idee van ChatGPT wel voor jouw doeleinde. Gouden handgrepen krijg je aangeleverd.

Maar onthoud wel dat je goed weet wat je doet, en niet rücksichtslos wat aan staat te modderen.

Onthoud wel dat webscraping niet altijd gewenst is. Dus kijk niet gek op als je opeens een (tijdelijke) IP-ban krijgt o.i.d. Mijn advies is om de beheerder om advies te vragen! Wie weet heeft diegene een geweldige API om de benodigde data op te halen, en hoef je niet als een holbewoner te scrapen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan