AVI bestand met afspelen voorzien van de tijdlijn in cmin (centiminuten) i.p.v. sec.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wsnel

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2013
Hallo,
Is er een programma, waarin met het afspelen een AVI bestanden een tijdlijn weer kan geven in centiminuten in plaats van seconden?
Een centiminuut is een honderdste minuut, oftewel 0,6 seconden.

bvd voor uw reactie.
Will

Erg apart.... je zou kunnen overwegen om een subtitle te maken die daarop synchroniseert.... Een subtitle kan lost van de film met een srt bestand.
Dan is het kwestie van een srt bestand maken en wat oefenen (wellicht met excel de tijden genereren en dan exporteren in een geschikt format; eventueel met zoek en vervang in notepad het scheidingsteken aanpassen.
Bekijk een srt bestand hoe die eruit ziet... normaal tijd in combi met tekst, maar voor die tekst kies jij dan de centiminuten tijd....
Het is maar een idee....

Ik vind 'm erg inventief André. Je krijgt dan iets als dit:
Code:
1
00:00:00,010 --> 00:00:00,060
0,06

2
00:00:00,061 --> 00:00:00,120
0,12

3
00:00:00,121 --> 00:00:00,620
0,18

Voor een film van een uur heb je dan wel 60.000 regels ondertiteling X 4 regels in het srt bestand is een bestand van 240.000 regels. Ik ben benieuwd hoe de AVI speler daar mee omgaat.

Geen idee... ik had hem dan ook nog niet doorgerekend...
Het is zo'n afwijkende tijdbalk... en effe Google zag ik niet zo snel iets dat een programma dat ook aanbiedt....
En toevallig had ik laatst eens een srt bekeken, op zich super simpel... de rest is bekend....
Helaas heb je (waarschijnlijk...?) in een srt geen loop mogelijkheden... zou wel een hele vervelende ondertiteling worden... bij een film/video....
Je zou hooguit een ander programma bijv met een batch file een srt file genereert op vast tussentijden... zodat de srt die loopt niet te groot wordt zoals edmoor suggereert (terecht).
Of dat echt werkt... testen met een kleine srt, het gaat immers om het principe...
Dan zou je dus elk 5 of 10 min bijvoorbeeld zoiets kunnen laten lopen.. om het srt bestand klein te houden.. als het al werkt....

Edit:
ik zie dit net..
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/869867-Macro-elke-5-minuten-herhalen
Zoiets als een macro doet in Excel, maar dan om je srt aan te passen....

Laatst bewerkt:
Een loop zoals dat waar je naar verwijst gaat inderdaad niet met een SRT bestand. Het is echter geen probleem om een programmaatje te schrijven die dat SRT bestand genereert. Maar ik ben zoals al gezegd, benieuwd hoe bijvoorbeeld VLC er dan mee omgaat, of een TV die SRT aan kan.

Eens.... vandaar die loop optie... maar die kan blijkbaar niet.
Kortom een mooie uitdaging... (niet voor niets een vraag hier...).

Beste Edmoor en Andre,
Zeer bedankt voor jullie voorstel en reactie, echter ik kan daar weinig mee.
Ik wil niet met Excel of iets dergelijks aan de slag.

Ik ben op zoek naar een programma voor het afspelen van video's, welk de mogelijkheid standaard heeft, of waar het simpel en eenmalig in te bouwen is.

groet
Will

Een programma met een dergelijke mogelijkheid ken ik niet.

Geef je (ook) weinig/geen kans.... als je een andere tijdlijn wilt... moet je die zelf maken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan