Beeldscherm flikkert (zwart)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Y073
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Y073

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,

Een aantal dagen geleden begon terwijl ik aan het chatten was mijn beeldscherm heel raar te doen. Hij knipperde even zwart en vertonen het-leek-wel zwarte olievlekken op het beeld. Dit ging na een paar seconden weg, en een paar uur later gebeurden het weer. Het eerste wat ik toen deed was m'n virusscan aan doen en er kwam 32 bedreigingen uit, waarvan een Trojan. Dit kwam doordat ik een spel had gedownload die aardig wat problemen veroorzaakte. Nadat ik deze had verwijderd en m'n computer opnieuw had opgestart dacht ik dat het wel goed zou zijn en mn probleem was opgelost, maar een aantal dagen erna (vandaag dus), begon mijn beeldscherm van mijn ASUS LAPTOP ineens te flikkeren. Het windows icoontje ging naar boven en naar beneden, en het bleef maar flikkeren. Een aantal seconden later ging dat ook weer goed, maar alweer maakte ik me zorgen. Nu vroeg ik dus me af, is er misschien wat aan de hand met m'n beeldscherm? Zoja wat, en kan ik daar zonodig iets voor installeren of moet ik gewoon naar de winkel gaan om het te laten repareren?
Alvast mijn dank voor uw hulp,

Met vriendelijke groet.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Misschien een mogelijkheid om het monitor ergens anders te proberen?
Flikkert hij daar ook dan is het scherm defect is hij dar goed dan zal je verder met de pc moeten en wat bedoel je met icoontje beweegt van boven naar beneden is dat letterlijk zo of gaat hij zeg maar aan /uit

Inderdaad monitor op een andere PC uitproberen. Zelfde probleem, dan is de monitor kapot. Dan zou ik eens naar de videokaart kijken. Als die vlekken/strepen op je beeld laat zien kan deze ook kapot zijn.

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Misschien een mogelijkheid om het monitor ergens anders te proberen?
Flikkert hij daar ook dan is het scherm defect is hij dar goed dan zal je verder met de pc moeten en wat bedoel je met icoontje beweegt van boven naar beneden is dat letterlijk zo of gaat hij zeg maar aan /uit

Dankje!
Haha, sorry ik had vergeten er bij te zetten dat het om een laptop gaat - en niet om een computer.. En met het icoontje bewegen bedoel ik letterlijk, het stond ineens op 'n heel andere plek en begon raar heen en weer te knipperen en bewegen..

Systeemherstel?

Verlies ik dan al mijn documenten?

Inderdaad monitor op een andere PC uitproberen. Zelfde probleem, dan is de monitor kapot. Dan zou ik eens naar de videokaart kijken. Als die vlekken/strepen op je beeld laat zien kan deze ook kapot zijn.

Het gaat om een laptop, excuses had ik er bij moeten zetten, maar het probleem is ik kan niet bepalen wanneer die vlekken/strepen komen. De eerste keer dat ze zich vertoonden was drie dagen geleden, daarna ging het gelukkig goed, tot vandaag..

Even tussendoor, ik krijg ineens zo'n pop-up van mijn windows updater en ik kan tussen drie dingen kiezen, kan een van deze misschien mijn probleem verhelpen?:
  • KB976422: Update voor Windows 7 voor x64-systemen
  • Realtek driver update for Realtek PCIe GBE Family Controller

• SiS driver update for SiS Accelerated Graphics Port

Verlies ik dan al mijn documenten?

Nee. Let op: Wel systeemherstel als zijnde F8 - Laatst bekende werkende configuratie!

Ai, dus het is een laptop. Als het scherm of de VGA kapot is, dan worden dat dure reparaties. Probeer maar eerst eens systeemherstel. Kan nooit kwaad.

Even tussendoor, ik krijg ineens zo'n pop-up van mijn windows updater en ik kan tussen drie dingen kiezen, kan een van deze misschien mijn probleem verhelpen?:
  • KB976422: Update voor Windows 7 voor x64-systemen
  • Realtek driver update for Realtek PCIe GBE Family Controller

• SiS driver update for SiS Accelerated Graphics Port

Kan geen kwaad om dat eens uit te voeren.

Hoi.

Als het systeem herstel niet lukt Kijk eens in je apparaatbeheer op vreemde tekens aangezien ik dit lees:SiS driver update for SiS Accelerated Graphics Port, kan een standaard melding zijn maar wie weet.

@error53
nee kan geen kwaad, gewoon een w7 update voor 64bits systemen dus, maar dat staat al in de naam, en een update voor realtek driver (geluids?!) bij mij is dat i.i.g. geluidskaart/driver. En een update voor sis Accellerated GRAPHIC?! Misschien heb je daar wel wat aan. Het spel kan natuurlijk als je het al geinstalleerd had, ook al schade hebben aangericht in het register ofzo.... Maar dat lijkt me niet echt overeen komen met je meldingen.

Nee. Let op: Wel systeemherstel als zijnde F8 - Laatst bekende werkende configuratie!

Ai, dus het is een laptop. Als het scherm of de VGA kapot is, dan worden dat dure reparaties. Probeer maar eerst eens systeemherstel. Kan nooit kwaad.

Kan geen kwaad om dat eens uit te voeren.

Oké, ik zal eerst proberen deze updates te installeren en als ik dan nog steeds problemen heb, een systeem herstel uitvoeren.
En het maakt opzich niet uit als m'n beeldscherm kapot is, ik heb nog garantie op dit ding. :P

Hoi.

Als het systeem herstel niet lukt Kijk eens in je apparaatbeheer op vreemde tekens aangezien ik dit lees:SiS driver update for SiS Accelerated Graphics Port, kan een standaard melding zijn maar wie weet.

Nee, ik zie geen vreemde tekens... Nee, dit is de eerste keer dat ik het heb gekregen want ik check regelmatig voor updates. Als ik naar beeldscherm ga in m'n apparaatbeheer, zegt hij dat m'n beeldscherm correct werkt en er staat ook dat het op de locatie SiS Mirage 3 Graphics is, heeft dit niet een bepaalde link met een van die updates? (SiS Accelerated Graphics Port)

Hoi,

Zit er geen aansluiting op voor een extern monitor? En herstel al uit gevoerd?

Wat bedoelt u? Sorry haha, ik heb echt totaal geen verstand van computers. En nee, ik heb de herstel nog niet uitgevoerd, het lijkt mij slimmer om die update te installeren want volgens mij heeft dat wel ergens een verband met m'n beeldscherm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak sowieso na het updaten nog een herstel punt, en herstel dan niet naar de netgemaatkte (duhh...) maar naar die daarvoor (logisch;))

Hoi,

Even tussen door deze had je niet hoeven qoute hoor scheelt weer ruimte verders :thumb: .
Om welk notebook gaat het?

Mod edit

@Y073:Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Zoals gezegd:Een quote is niet altijd nodig.U kunt ook een deel quoten of als u op iemand wilt reageren gebruik maken van @.
Bijv @Modag:en dan je bericht.

Succes met uw vraag.

@Modag
Haha, oké sorry!
Het gaat om een Asus K50C.

@frankwanett
Oké, excuses for enig ongemak, zal het voortaan wel zo doen! :)

Dankuwel!

___
Even tussendoor, ik heb dus die update geinstalleerd, maar nu als ik zeg maar met die tab in mn browser naar benede ga flikkert m'n beeld echt 'n halve seconde wit. dit gebeurt niet vaak, maar alsnog hinderlijk. Ik ga dus voor 't eerst m'n systeem herstellen..

Vandaag Systeem hersteld, en ik heb nog steeds het zelfde probleem. :(
Bij apparaatbeheer zegt ie dat alles correct werkt, kan het iets zijn met resolutie ofzo?

Je hebt dus windows 7 is het niet? Kijk dan even op een site wat je maximale resolutie is voor jou laptop, en kijk ook even na in windows waar hij nu op staat. Dat doe je door: Bureaublad > Rechterklik > Schermresolutie:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan