bellen met mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, wat De Hulk zegt. Zoiets en dan kijken of je vanuit Windows een telefoonnummer kunt draaien. Nogmaals geen idee, mijn laatste modem dateert al van een behoorlijke tijd terug. Support in huidige Windows is hiervoor logischerwijze ook een stuk minder. En daarnaast is er naar mijn idee ook niet een of andere hobbygroep die dit nog in leven houd.

Je zult nu zelf aan de bak moeten, en een en ander gaan uitzoeken. Al dan niet met hulp van internet en zoekmachines.

oke we komen in de buurt:thumb:,
maar deze modem is er voor om een internet verbinding tot stant te zetten, dus dat zal niet werken of wel ??

Laatst bewerkt:
Als je klikt op die pagina dan staan daar drie pdf-documenten daar staat informatie in. Ik neem aan dat de pc dan het signaal via de USB naar dat modem moet sturen. Het lijkt mij erop dat Windows zelf daarvoor drivers installeert of actief maakt (plug en play). Echter hoe dat technisch in elkaar zit is mij te ingewikkeld. En hoe dan verbindingen naar dat modem gaan, dus ik bedoel het klikken op nummers weet ik niet. Skype is peer-to-peer en overige VoIP is SIP dat weet ik nog wel. En wat internet dan voor rol speelt weet ik niet. Ik gebruik dezelfde constructie als Roger met een FRITZ!Box en een nummer van BudgetPhone (10,- euro per jaar) en dan prepaid via VoipBuster. Ik heb helemaal geen vaste lijn.

Je kunt een modem aansturen met AT/DT commando's. Dit kan o.a. via Hyperterminal. Nogmaals ook voor mij lang geleden. Het antwoord staat deels in de handleiding. Je kiest zelf voor de moeilijke route. Dat mag, maar dan ook zelf aan de bak en lezen/experimenteren.

En @De Hulk. Als je ook regelmatig naar mobiel belt dan loont het om ook nog een 12voip.com account aan te maken. Zelfde bedrijf als voipbuster, enkel richten zij zich op mobiel en zijn ze daarin veel goedkoper als voipbuster. Fritzbox ondersteund LCR (Least Cost Routing). Je kunt simpel een dialing rule maken die alle nummers beginnend met 06 via het 12voip account naar buiten stuurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan