Bestanden verplaatsen gaat extreem traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwarden81

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Wanneer ik een (film)bestand wil verplaatsen gaat dit erg langzaam en naar verloop van tijd loopt windows(verkenner) vast en start de laptop zichzelf opnieuw op.
Het maakt niet uit waar ik iets naar toe verplaats, dit gebeurd zowel bij een externe hdd via USB, naar de NAS HDD, of van C naar D partitie.. De eerste paar seconden geeft hij een normale snelheid aan van rond de 4 mbps maar zakt al snel terug naar 36 kbsp.

Wie weet een oplossing?

Alle andere taken die de pc verricht, verlopen probleemloos? (Programma's openen, internetten, media afspelen etc. etc. ?)

Nee, het gaat af en toe erg langzaam en programma's lopen de laatste tijd vaak vast. Moet vaak opnieuw opstarten anders slaat alles vast.

Voor de hand liggende vragen zouden zijn :

- virusvrij / malware vrij?
- systeem krijgt regelmatig software onderhoud van je?

Dan zou de oorzaak ook (bijna) defect geheugen kunnen zijn. Draai memtest eens.

Ik heb het geheugen getest maar daar zijn geen problemen zegt windows.

Laatst bewerkt door een moderator:
Start eens op van een bootCD als Hirens CD..... dan ook problemen?
Neen... dan zit er blijkbaar een fout in je huidige installatie.

Ik heb het geheugen getest maar daar zijn geen problemen zegt windows.
Het geheugen kan je ook beter testen buiten windows om, met bijv. memtest86.
Dat is de meest betrouwbare manier om je geheugen te testen.

ER lijkt dus iets met het systeem aan de hand te zijn... om 100% zeker te zijn, maak een Hiren CD op iemand anders zijn systeem.
Heb je al wel een backup van alle data?
Werkt dat ook niet.... eerst die Hirens CD en backup eerst alle data eer je verder gaat.

Heb de hirens cd gemaakt en welke test moet ik dan doen? Heb alvast de memtest 86 draaien nu..

Memtest86 is prima om te kijken of je geheugen rot is...
Verder: test of je nu wel kopieren kunt...
Neen, dan is er iets met de hardware (schijf?) aan de hand.
Ja.... dan is er waarschijnlijk iets met de windows installatie aan de hand: corrupt, virus etc.....

Als je toch Hiren's hebt draaien sluit dan (bij het op starten) een externe schijf aan via usb om data te redden (in 2 voud....!) als je dat nog niet gedaan hebt...
Loop alles goed na want email en zo wil nog wel eens in verborgen mappen zitten...

Lees http://www.schoonepc.nl/ nog maar eerst eens door daar staan veel tips....

Heb geen data meer op de laptop staan en heb een paar maanden geleden de HDD vervangen omdat de oude in slechte staat was. Weke tool gebruik ik dan om eventueel Windows te repareren?

Hertstel punt terugzetten vanuit het windows menu of een image terug zetten als je die hebt.

@Leeuwarden81: tja, nu geef je informatie die je gelijk al bij het begin had moeten geven! (Dat je de hdd vervangen hebt voor een andere). Je hebt toen ook Windows opnieuw geïnstalleerd schat ik zo in, maar heb je toen ook de moederbordrivers geïnstalleerd? Ik denk het niet? Ik zet 'al mijn geld in' op de installatie van de moederbord drivers als oplossing voor je probleem.

Redelijk simpel : pak de driverCD die bij de machine is geleverd toen je hem kocht en stop 'm in de drive en installeer álles wat op die schijf staat. Ga daarna éérst naar Windows update en kijk eens of er updates worden gevonden. Herhaal deze stap zeker nog een keer of wat, net zolang Windows updates blijft vinden en stop pas als na een klik op 'zoeken' naar updates, het antwoord van Microsoft luidt : er zijn geen updates meer.

Ik heb geen driverCD. Zat er ook niet bij volgens mij... Windows heeft geen updates meer, dat is allemaal wel bij. De drivers heb ik inmiddels gevonden op de website van ASUS (Ik heb de A 52jr). Nu staan daar heel veel dingen op.. welke moet ik hebben. Ik kan me herinneren dat ik al een aantal heb moeten gebruiken toen ik de nieuwe HDD opnieuw met windows ging installeren maar heb toen vast niet alles gedaan... Welke drivers gaan er voor zorgen dat het verplaatsen van grote bestanden weer gaat lukken?

Ik heb hier gekeken:
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=A52JR&p=3&s=246&os=30&hashedid=OdtStEQ9nbSbUSMI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan