bureaubladachtergrond niet te wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

addhenn

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Mijn bureaubladachtergrond zit vast! Als ik hem probeer te veranderen via rechter muisknop aanpersoonlijke voorkeur aanpassen -selecteer bureaubladachtergrond en ik kies via bladeren een fotobestand vanaf de harde schijf uit dan gebeurt er, na wijzigingen opslaan, niets. Ook als ik het probeer vanuit een foto zelf met
als bureaubladachtergrond instellen volgt het zelfde resultaat. Vreemd is dat de andere gebruikers van de pc hier geen last van hebben. Wie weet raad?
B.v dank! Ed

Kunt u wel een andere afbeelding kiezen (klikken, selecteren) in het lijst met achtergronden als u met rechtermuisknop de instellingen opent?

Zo nee, dan is er een registersleutel aangemaakt dat u geen rechten verleent om uw achtergrond te wijzigen. Dit kunt u herstellen door de register-editor te openen en te bladeren naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ ActiveDesktop

Daar staat dan een sletel met de naam NoChangingWallpaper.
Deze dient u te verwijderen om de achtergrond te wijzigen.

Hoi,
ligt eraan wat voor 'n soort account dat je hebt t.o.v. die andere gebruikers en evt. de UAC instellingen.

afbeelding kiezen uit lijst met afbeeldingen gaat ook niet. Heb beheerder account. Wat zijn UAC instellingen?
Zal in ieder geval proberen het via de register instellingen te wijzigen

Daar zou ik nog ff mee wachten,ga naar configscherm>gebruikersaccounts>klik je account aan en klik op "instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen" kijk naar het nivo van de schuifregelaar.

Laatst bewerkt:
Daar zou ik nog ff mee wachten,ga naar configscherm>gebruikersaccounts>klik je account aan en klik op "instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen" kijk naar het nivo van de schuifregelaar.

Zover ik weet heeft iedere windows in de standaard policy toegang tot aangepaste achtergrond.

Ik heb gisteren de situatie gesimuleerd door een sleutel aan te maken en dus in feite mezelf met opzet in hetzelfde situatie te gooien.

bij instellingen voor gebruikersaccountbeheer staat de schuifregelaar staat op standaard. zegt dat wat?

Als de UAC op standaard staat zou er geen probleem moeten zijn,bij mezelf staat hij ook op standaard en ik kan gewoon mijn achtergronden instellen.
Wat nog zou kunnen is het soort account dat je hebt alhoewel ieder gebruiker zou z'n achtergrond moeten kunnen wisselen behalve als er iets door een systeembeheerder is ingesteld maar dan zou je een melding moeten krijgen.
Heb je jouw account zelf aangemaakt of heeft dat iemand anders voor je gedaan?
Welke versie van Win7 hebben we het over? (Home Premium,Ultimate of Pro)

heb account zelf aangemaakt. achtergronden diverse keren veranderd, telkens uit fotobestanden. is windows 7 home premium.

Dan zou ik niet zo een-twee-drie iets kunnen bedenken waar het nog aan zou kunnen liggen,behalve dat alle foto's zijn veranderd in een door Windows niet ondersteunde bestandsextensie.

Probeer eens een standaard achtergrond uit Windows te selecteren.
Als dat ook niet lukt dan even naar het volgende kijken.

Vreemd is dat de andere gebruikers van de pc hier geen last van hebben. Wie weet raad?
B.v dank! Ed

Ik zou toch maar eens in het register kijken.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ ActiveDesktop

Daar staat dan een sletel met de naam NoChangingWallpaper.
Deze dient u te verwijderen om de achtergrond te wijzigen.

Je komt in het register door bij Start REGEDIT te typen.

Indien de genoemde sleutel daar niet staat, dan kijken wat een nieuw account oplevert.

als ik policies aanklik verschijnt er geen active desktop in het veld. Zal wel een eigenaardigheid van windows zijn. ik laat het maar zo. maak een nieuw account of hou de achtergrond. is zo slecht ook weer niet. ieder bedankt voor de adviezen en hulp.
groeten, Ed

Je gaat naar Start -> Uitvoeren -> GPEDIT.MSC
Groepsbeleid-> Beleid voor lokale computer -> Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Configuratiescherm -> Beeldscherm (zie afbeelding)

Hier krijg je 2 of meer opties te zien die de werking v/h dialoogvenster 'Eigenschappen voor Beeldscherm' beïnvloeden. Al deze opties moeten op 'Niet geconfigureerd' ingesteld staan.

bureaubladviagroepsbeleid.jpg

Laatst bewerkt:
Ja het is niet mogelijk om een groepsbeleideditor te openen. Ik zet het "probleem" voorlopig maar in de ijskast.
Dank voor alle moeite. Add

nog een (laatste) poging:

Klik op Start -> Uitvoeren -> Regedit
  • Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft Internet Explorer\Desktop\General
    Zoek in het rechterpaneel naar de Tekenreeks WallpaperSource
  • Ga naar HKEY_USERS\S-1-5-21-1541393320-3442392191-4061477534-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\General
    Zoek in het rechterpaneel naar de Tekenreeks WallpaperSource

Hier kun je de afbeelding wijzigen!

Bovendien zou Oceanis Change Background Windows 7 uitkomst kunnen bieden..

Tevreden of onoplosbaar? Laat het dan rusen en klik ff op "Vraag is opgelost" in de blauwe balk boven je vraagposting.

Laatst bewerkt:
Veranderingen in register werken niet helaas. maar. . . . het programma Oceanis wel!
hartelijk dank dorado voor de tip.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan