Opgelost chrome flex installeert niet op laptop

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Goedendag, Ik heb een10 jaar oude acer laptop. Hier wilde ik chrome OS flex op zetten
Volgens handleiding ( https://www.androidplanet.nl/nieuws/chrome-os-flex/) usb stick gemaakt en op nieuw opgestart
Ik krijg keurig een melding "your system is repairing itself, please wait" met een timer die terug loopt van af 5 minuten.
Na 5 minuten zwart beeld, korte flikkering en begint het timertje weer op 5 minuten. ik dacht dat het bij installatie proces hoort maar na 6-7 keer herstart van het timertje en geen vordering denk ik toch dat er wat mis is.
nu zie ik bij opstarten van de laptop , Acer logo in beeld en erboven kort een melding

[ERROR] : crdyboot/src/disk. rs0242: disk write failed: lba_start=30425087, size in bytes 512, err: Error { status: WRITE_PROTECTED, data: ( ) }

dus toch foutmelding maar geen idee hoe ik dit op moet lossen.

Het gaat om een acer aspire E 15 ( E5-521-85G6)
AMD A8-6410
AMD radeon R5 graphics
8 GB DDR3L memory
8 GB SSD+ 1000GB hybrid HDD

ik hoop dat iemand mij kan helpen,
in ieder geval alvast bedankt voor meedenken!!

bedankt voor de reactie. ik had het inderdaad al gelezen.
Ben opnieuw begonnen.
Heb USB stick gemaakt in stabiele modus (geloof dat het zo heette) .
daarna lukte installatie wel.
vindt Alleen dat de laptop (nu chromebook) traag opstart. kan dat aan RAM of HDD liggen? zou het helpen om HDD te vervangen voor een SSD. of door RAM te vervangen er zit nu DDR 3L 8gb in met 667mhz? 8gb zou mi voldoende moeten zijn voor chrome/Netflix/youtube

8GB is ruim voldoende en niets wordt sneller van meer ram alleen kan het minder langzaam worden, een SSD zal wel het verschil maken.

Nogmaals dank voor de reactie. Heb er nu een SSD ingezet en inderdaad. prima.
Kan weer (even) vooruit met mn " nieuwe" Chromebook. :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan