chromebook playstore

hreisch

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2003
Ik heb een Acer chromebook R14 welke gesupport wordt tot september 2026.
Echter ik kan geen aps meer installeren ook de ADB knop (aps van derde installeren) is er niet meer.
ik heb de playstore niet meer op de chromebook wel in het Google Apps menu in Chrome.
Met behulp van Linux zou dit moeten kunnen maar dan moet je wel de ADB knop in chrome inschakelen.
Kan iemand mij verder helpen ?
Al vast bedankt

• Ga naar Instellingen > Ontwikkelaarsopties (moet beschikbaar zijn in ontwikkelaarsmodus).
  • Schakel ADB Debugging in.
  • Volg eventuele aanvullende prompts om ADB in Linux te activeren.

ook als ik in ontwikkelaars optie ben zie ik nergens de optie om ADB debugging in te schaklelen

Welke opties zie je dan wel?

Ik zie rechtsonder dat ik in Devmode sta 133.0.6918.0
Maar in instellingen-over Chrome OS zie ik geen ontwikkelaars optie

Dat is niet echt leesbaar..

Kijk eens onderaan...

Hopelijk kan je daar wat mee doen. Geen idee wat er precies gebeurt als je daar op klikt.

Daar moet je via Linux commando's opdrachten geven.
Via YouTube de benodigde regela ingevoerd maar ook daar loop ik vast.
Bedankt voor je hulp

Kan jij wat uitgebreider vertellen waar je precies op vastloopt? Wat probeer je? Wat gebeurt er? Wat zie je? Wat verwacht je?

Als ik deze apps wil updaten heb je normaal gesproken de button apps en apparaat beheren in de instellingen van de playstore. Die ontbreekt bij mij.

Eigenlijk ben ik benieuwd waarom je een APK-bestand wilt uitvoeren? Is het een specifieke app?

Omdat de playstore op mijn chromebook niet meer update en ik een recente versie van chromebook heb gedownload en dat is een APK bestand

Eigenlijk is dat wel vreemd. Hij wordt nog ondersteund tot september 2026, maar de Play Store wordt niet meer geupdate. Dit klinkt best tegenstrijdig.

Welke versie van de Play Store had je momenteel dan los van de apk? Ik heb 44.0.28-31

Vrij recent dus! Waarom dan een apk downloaden, en dan is het de vraag of het wel een veilige is?
APK moet je eigenlijk niet willen gebruiken.

Terug
Bovenaan Onderaan