Hallo,
Ik heb een vraagje of iemand mij met het volgende kan helpen. Ik ben een site aan het maken, daar moet o.a. een contactformulier functioneren. Ik heb gebruikt gemaakt van een bestaande layout waarin de basis van het contactformulier middels css style is opgemaakt. Nu heb ik geprobeerd dit html formulier te koppelen met de html en dat lukt op zich wel alleen wil ik zodra het formulier is ingevuld dat je naar de bedankt pagina gaat. In het html script kan ik een linkje zetten op de button en dan doet hij dat maar wordt er geen mail gestuurd van het ingevulde contactformulier. Als ik bij de button geen link vermeld wordt het php formulier getoond op een blanco pagina en dan krijg ik WEL formulier binnen in mijn mail? Weet iemand hoe dit kan en wat de oplossing kan zijn hiervoor?
wat belangrijk is dat me layout intact blijft van het formulier zie afbeelding:

dit is het HTML script
en dit is het PHP script
alle hulp is welkom
alvast bedankt.
Gr Rutger
Ik heb een vraagje of iemand mij met het volgende kan helpen. Ik ben een site aan het maken, daar moet o.a. een contactformulier functioneren. Ik heb gebruikt gemaakt van een bestaande layout waarin de basis van het contactformulier middels css style is opgemaakt. Nu heb ik geprobeerd dit html formulier te koppelen met de html en dat lukt op zich wel alleen wil ik zodra het formulier is ingevuld dat je naar de bedankt pagina gaat. In het html script kan ik een linkje zetten op de button en dan doet hij dat maar wordt er geen mail gestuurd van het ingevulde contactformulier. Als ik bij de button geen link vermeld wordt het php formulier getoond op een blanco pagina en dan krijg ik WEL formulier binnen in mijn mail? Weet iemand hoe dit kan en wat de oplossing kan zijn hiervoor?
wat belangrijk is dat me layout intact blijft van het formulier zie afbeelding:

dit is het HTML script
HTML:
<form id="contact-form" action="contactform.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<fieldset>
<label><span class="text-form">Naam:</span>
<input name="cf_name" type="text" /></label>
<label><span class="text-form">Adres:</span>
<input name="cf_adress" type="text" /></label>
<label><span class="text-form">Email:</span><input name="cf_email" type="text" /></label>
<label><span class="text-form">Telefoon:</span>
<input name="cf_phone" type="text" /></label>
<div class="wrapper"><div class="text-form">Bericht:</div><textarea name="cf_message"></textarea></div>
<div class="buttons">
<a class="button" href="/contact.html" onClick="document.getElementById('contact-form').reset()">Wis</a>
<a class="button" href="/bedankt.html" onClick="document.getElementById('contact-form').submit()">Verstuur</a>
</div>
</fieldset>
</form>
en dit is het PHP script
PHP:
<?php
$field_name = $_POST['cf_name'];
$field_adress = $_POST['cf_adress'];
$field_email = $_POST['cf_email'];
$field_phone = $_POST['cf_phone'];
$field_message = $_POST['cf_message'];
$mail_to = 'rutger1986@ziggo.nl';