• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

copy whitout command buttons

perry1657

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2024
Berichten
7
hallo allemaal

aangezien ik een leek ben in VBA en toch al heel ver ben gekomen zit ik toch nog met een probleempje.
ik ben een factuur aan het maken met command buttons erin.
als ik start met factuur normaal springt deze naar sheet 2 waarin ik de bedragen kan invullen.
met knop 4 geef ik het commando copy to new werkbook whitout buttons en saveas dialog box and close all workbooks
bij indrukken knop 4 wordt de sheet gekopieerd,opent de dialogbox voor saveas en sluit het werkbook.
alleen wordt de button mee gekopieerd wat niet moet.
en de gekopieerde sheet blijft open staan en sluit niet na het saven.
wat doe ik fout?
opzet factuur bestand meegestuurd.
 

Bijlagen

  • factuur matthe test2.xlsm
    213,3 KB · Weergaven: 5
Ik weet het niet zeker maar niet geschoten is altijd mis.
Als je met de rechtermuisknop op de knop klikt en dan naar "grootte en eigenschappen" klikt dan krijg je dit te zien. Vink "Object afdrukken" uit.
1713966813637.png
 
Misschien zou je beter vertellen wat je eigenlijk wil. Je gebruikt precies graag engels maar ken je wel het verschil tussen een workbook en een worksheet?
 
hallo alvast bedankt voor de reacties.
object afdrukken was al uit gevinkt,als ik de functie in de opties uitzet werkt het wel maar deze functie springt weer terug bij opnieuw openen exel.

voor emields ja ik kan het verschil hoor maar zou graag willen dat de factuur werkt zoals ik het in gedachte heb
 
Wil je dan echt voor iedere factuur een nieuw workbook maken?
 
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • factuur matthe test2.xlsm
    214,2 KB · Weergaven: 16
hallo edmoor je bent de bestste dit is precies wat ik bedoel,ik ga nog even testen en kom hier nog even op terug.
 
hallo edmoor nu ik zie wat er allemaal mogelijk is heb ik nog een vraagje.
als ik faktuur maken indruk dan kan ik de factuur opslaan waar ik wil (helemaal goed) maar de factuur blijft ook nog steeds open staan.is er een mogelijkheid dat deze na het opslaan ook sluit.
of een 2e optie dat ik weer naar tabblad 1 ga voor een nieuwe lege factuur.
ik hoor het graag.
 
Zo?
 

Bijlagen

  • factuur matthe test2.xlsm
    215,1 KB · Weergaven: 5
hallo edmoor

bijna goed, ik ben al blij dat dit zo gelukt is.
alleen als ik bedragen invul en de factuur opgeslagen heb dan springt hij weer naar tabblad 1 dat is perfect alleen de bedragen blijven staan (het moet eigenlijk een schone factuur zijn).
misschien wil je hier nog een keer naar kijken en mocht het niet lukken dan houdt het op hoor.
alvast bedankt.
 
Dan moet ik wel weten om welke cellen dat precies gaat want je hebt die cellen niet allemaal geel gemaakt.
 
hallo edmoor geen drukte hoor ik ga nu eerst 8 dagen op vakantie en daarna kom ik er weer op terug.
evengoed al wel bedankt voor alle gedane moeite.
 
Dan wens ik je een fijne vakantie :)
 
hallo edmoor

terug van vakantie en weer fris en fruitig.
ik ben zelf al even bezig geweest en heb wat veranderd in de VBA en nu sluit alles gewoon zoals ik het bedoeld had (de simpele manier)

Private Sub CommandButton1_Click()
Sheets("Factuur").Copy
ActiveSheet.Shapes("CommandButton1").Delete
Application.DisplayAlerts = False
Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show
If ActiveWorkbook.Saved Then
ActiveWorkbook.Close
End If
Application.Quit
End Sub

in eerste instantie wil ik het zo laten en wil ik je bedanken voor alle hulp.
mocht ik toch nog wat willen veranderen dan hoor je van me.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan