Opgelost Database maken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
ik werk met excel 2021 ik zie ook geen koppeling in de cel
 
Laatst bewerkt:
2021? Ik weet niet of die wel bestaat (in Windows) :). Gebruik je wellicht een Mac? En wat bedoel je met 'koppeling in de cel'? In mijn versie zit sowieso geen koppeling in de cel; de hyperlink (als je dat al bedoelt) hangt aan de afbeelding. Daar moet je dus op klikken.
 
Ik gebruik Microsoft Office Professional Plus 2021, dus daar kan het niet aan liggen. Bij sommige foto's gaat het goed, bij andere weer niet. Geef mijn portie maar aan fikkie, ik geef het op.
 
in windows heb ik excel 2021
het wel als ik via foto toevoeg geen foto zie maar de cel wordt we groter
 
Laatst bewerkt:
Is die zin wel compleet? Want ik mis een paar woorden :). Ik ga er vanuit dat je schreef dat het wél werkt om een foto toe te voegen (ik neem aan, via de knop?) waarbij de hoogte van de rij ook wordt aangepast, maar dat je geen foto ziet.

Dat is weer een heel ander probleem als dat je eerder beschreef, waarbij je aangaf dat er überhaupt geen foto te kiezen was. Althans: de ene foto wel, en de andere niet. Dan is mijn vraag, gezien dat ah is afgehaakt: met welke versie heb je dat gedaan? Ik wil best blijven helpen, maar dan gebruik ik uiteraard mijn eigen versie. Daarvan weet ik dat-ie perfect werkt. Want ik weet nog steeds niet of je mijn versie überhaupt wel hebt geprobeerd… (wat dan weer niet heel erg beleefd is, want ook ik doe mijn best om jou te helpen)
 
Ja sorry er zijn wat woorden weggevallen.
ik gebruik het excel bestand die van jou
Via de knop foto toevoegen selecteer ik een foto en dan dubbel klikken en dan gaat de cel wel groter worden maar zie niet de foto.
ik heb office 2011 (een gekochte)
 
Laatst bewerkt:
@OctaFish
Natuurlijk werkt jouw versie perfect, het is een kopie van de mijne;)
Maar nu is batfink2002 weer teruggegaan van excel 2021 naar office 2011, kun jij het nog volgen?
 
Vermoedelijk een gammel toetsenbord :).
Wat betreft de twee versies: die van mij stelt de breedte van de foto’s in op basis van de kolom, die van ah stelt de foto’s in op een vaste hoogte. In essentie mag dat verder geen probleem zijn voor jouw Excel versie. (Ik vermoed dat mijn versie ook goed werkt bij ahhulpje?)

Dus, even samenvatten:
- je hebt nu twee (redelijk identieke) Excelbestanden die een foto inlezen op een geselecteerde cel.
- in beide versies kun je de ene foto wél correct inlezen, en andere foto’s niet
- het is niet aan te geven waarom de ene foto wél importeert, en de ander niet
- soms lijkt het importeren wél te lukken, maar dan zie je geen foto

Laat maar even weten of deze samenvatting klopt of niet.
Wat betreft het laatste punt: de macro doet een paar dingen: a) een foto inlezen, b) de foto aanpassen qua grootte en c) de rijhoogte instellen op de hoogte van de foto. A, b en c zijn aan elkaar gekoppeld (zonder foto wordt er niks gedaan. Als er geen foto is geselecteerd, wordt de rijhoogte dus ook niet aangepast. Ergo, als de rijhoogte is aangepast, moet er een foto staan.

Die foto moet dan te selecteren zijn met je muis. In de versie van ah zal er niks gebeuren, maar staat er wel een kader met 6 handvatten. Die zou je in ieder geval moeten zien, ook als er géén foto weergave is.
In míjn versie zou de originele foto geopend moeten worden in jouw standaard viewer. (Zelf gebruik ik FastStone Viewer). Wil je de foto ‘normaal’ selecteren, dan moet je er één keer met de rechter muis op klikken. Dan krijg je weliswaar ook het snelmenu, maar dat kun je dan wegklikken.

Kortom: leg nog eens wat beter uit wat je nu precies doet, en maak desnoods wat screenshots zodat wij het ook kunnen zien.
 
Na een goede nachtrust toch weer geïntrigeerd door je probleem. Kun je het bestand waarin je de cel van grootte zag veranderen na het plaatsen van de foto maar de foto onzichtbaar bleef eens hier plaatsen?
 
Beste,
Ik heb gevonden wat het is, de foto's die ik van de telefoon haal zijn jpg, ik kopieer deze foto's naar mijn harde schijf op de computer( ik kan ze gewoon openen en zien) maar als ik ze wil plaatsen in de excel sheet dan vergroot hij wel de cel maar ik zie geen foto.
Als ik de foto's op mijn compter eerst open en vai openen met knipprogramma en dan opsla (ze blijven jpg) en ik ga ze dan in de excel sheet plaats via de knop (foto plaatsen) dan staan ze er in.
Het gaat fout of met het maken van de foto's of het kopieren naar de harde schijf.
Ik heb hierbij een voorbeeldje bij gedaan hoe zij het liefst zou willen hebben kunnen jullie dat zo voor haar maken.
En de foto's za ik maar gaan bewerken ik weet niet of er iemand daar nog een tip over kan geven
Bij voorbaat dank
 

Bijlagen

Ja dat is heel mooi, zou de cel waar de foto in komt rijhoogte 250 en breed 25 kunnen zijn als je de foto plaatst maar wel dat ze eventueel handmatig kan aan passen
En waarom is regel 2 blauw komt dat door de macro (is niet erg als het zo blijft)
 
Laatst bewerkt:
In deze versie wordt de breedte van de foto geschaald naar de breedte van kolom A, waarbij de hoogte van de foto gemaximaliseerd wordt op 250. De breedte van kolom A kun je uiteraard zelf instellen.
De data staat in een Excel tabel zodat bij toevoegen van een rij de formule Aantal * Prijs automatisch wordt meegenomen, daarom zijn de rijen om en om gekleurd. Als je dat liever niet hebt kun je de tabel weer omzetten in platte data door ergens in de tabel te klikken, in het lintmenu te kiezen voor Tabelontwerp en daarna te klikken op "Converteren naar bereik".
 

Bijlagen

Heel mooi ze is erg blij mee dank je wel alleen krijg ik de blauwe kleur niet weg zie geen tabelontwerp
 
Laatst bewerkt:
Klik ergens IN de tabel, bijvoorbeeld in C2. Na het "Converteren naar bereik" kun je de achtergrondkleur zelf wijzigen:

1726238037495.png
 
Je kan natuurlijk gewoon een andere stijl kiezen voor de tabel. Ik zie geen enkele winst (integendeel zelfs) om van de tabel af te stappen alleen omdat je de kleur blauw niet wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan