Draadloos netwerkkaart wordt niet herkend door apparaatbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DPu2002

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Beste mensen van dit forum.

Ik heb enkele dagen geleden een Acer Aspire 5315 opnieuw geïnstalleerd omdat er virussen op zaten die ik er niet afgekregen heb. De installatie is gelukt daar is gelukkig ook niets mis mee. De laptop is een stuk sneller geworden. Maar dat terzijde. Ik heb de easytouch toetsen nog niet werkend gekregen.

Tot op de dag van vandaag krijg ik geen draadloos internet op de laptop sinds de herinstallatie. Apparaatbeheer ziet de netwerkkaart niet. Het gaat om de Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter (te weten gekomen via AIDA64). Ik heb op de site van Acer de juiste driver gedownload maar dit heeft geen resultaat opgeleverd. Installatie gaat goed en ik krijg een melding dat de driver goed geïnstalleerd is. Maar daar blijft het bij.
Ik heb gezocht naar de site van Atheros maar ik weet niet of de site die ik gevonden heb de officiële site is; http://www.atheros.cz. Ik vind het nogal amateuristisch

Via de LAN-kabel krijg ik wel internet. Die kaart werkt gewoon.

Ik weet niet wat ik verder nog kan proberen. Kunnen jullie mij helpen.

Even kort samengevat:
-Acer Aspire 5315
-Windows Vista Home Basic 64bit
-Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

Geen extraknop of FN-toets voor draadloosinternet?

Alleen de easytouch maar die heb ik nog niet werkend gekregen. Geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg. Is dat nodig om de kaart te kunnen zien?

Chipset geïnstalleerd. Ging wel heel erg snel. Maar voor mijn gevoel is er niet veel veranderd. Ik zie nog steeds geen netwerk.

www.atheros.cz is niet een officiele website van Atheros, maar Atheros verwijst je altijd door naar de fabrikant van je pc/laptop.
De drivers die je bij www.atheros.cz kunt ophalen zijn echter wel geldig, en werken goed!

M.b.t. Easytouch: Installeer eens alle utilities uit deze map en start ze op en kijk of je daarmee dat wifi apparaat werkend krijgt. In eNet kun je verbindingsprofielen instellen voor het netwerk waar je mee verbinden wilt.

[Overigens staan de drivers (o.a.) hier, maar als ik je goed begrijp heb je die al geïnstalleerd.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb alles geïnstalleerd van de Acer programma's. ENetmanager geeft aan 0 Wifi-Netzwerk. Bij netwerkverbindingen staat alleen LAN-verbinding en Apparaatbeheer herkend nog steeds de draadloos netwerk niet. Wel zie ik 2 uitroeptekens maar of dat om WLAN gaat weet ik niet.

Wifi.jpg
Toch maar even een printscreen gemaakt van de laptop in kwestie.

Laatst bewerkt:
Die Ethernet adapter met geel vraagteken kan makkelijk een Wifi adapter zijn.
Die broadcom die je wél ziet staan onder Netwerkadapters is je (goedwerkende) bedrade netwerkkaart.

Dubbelklik eens op beide apparaten met geel uitroepteken, ga naar tabblad Details, kies uit het pull-down menu "Hardware-id's" en geef ons de identificatie die er dan onder verschijnt.
[zal iets met USB\xxxxx of PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXX zijn]
We kunnen dan bepalen welke 2 apparaten het eigenlijk zijn.

Tijs.

Gedaan, ik zie:
PCI\VEN168C&DEV_001C&SUBSYS_04281468&REV_01
PCI\VEN168C&DEV_001C&SUBSYS_04281468
PCI\VEN168C&DEV_001C&CC_020000
PCI\VEN168C&DEV_001C&CC_0200

Dat is een Atheros AR5007EG
Blijkbaar heb je daar nog geen drivers voor geïnstalleerd.

hier de driver die Acer daarvoor heeft.

Tijs.

Dat vindt ik vreemd. Ik heb deze al geïnstalleerd vanaf de acer site. Niet via de link die jij, dnties geeft. Misschien is die andere een verouderde versie. Ik ga het nog eens proberen.

Mag ik u alle bedanken voor de moeite. Draadloos internet werkt weer op de laptop.

Ik blijf het toch raar vinden dat het nu wel werkt. Gelukkig werkt het nu. Scheelt weer heen-en-weer verplaatsen met USB stick.

Laatst bewerkt:
Tot je dienst. Fijn dat het gelukt is! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan