• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Euro teken wordt automatisch dollar teken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Hallo!

Het ene probleem is net opgelost en het andere probleem meldt zich alweer.

Ik heb een macro geschreven waarmee het afdrukbereik wordt opgeslagen als PDF. In het afdrukbereik staan een aantal grafieken welke gekoppeld zijn aan tabellen die op hetzelfde blad staan. In de tabellen staan bedragen, met een normale "currency" opmaak met het euro teken. de grafieken laten in eerste instantie alles correct zien, in euro's. Echter als de macro wordt gestart dan veranderen de euro tekens in de grafieken naar dollar tekens, terwijl de euro tekens in de tabellen blijven staan.

Ik heb verschillende sites bezocht en kom steeds tot de conclusie dat dit alleen maar voor komt op MAC, echter zit ik op Windows 7.
Alvast bedankt voor de hulp!

Zet in Windows in de Regionale instellingen het valutateken op het € teken.
Daar zal nu een $ staan.

En hoe ziet je macro eruit? Plaats anders even je documentje.

De code is:

Code:
Sub TERCY()

Sheets("Database").Visible = True
        Sheets("Database").Select
            ActiveSheet.Range("$A$1:$AM$597").AutoFilter Field:=25, Criteria1:=Array("-", "Afkeuren", "Gebruiken", "Herstellen", "Repareren", "="), Operator:=xlFilterValues
    Sheets("Database").Visible = False

Sheets("TER-CY").Visible = True
        Sheets("TER-CY").Select
            ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="Kengetallen " & Range("A4") & Range("E36") & " .pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True
    Sheets("TER-CY").Visible = False
        Sheets("Menu").Select

End Sub

Het voorbeeld bestandje volgt ASAP.

Welke Office versie gebruik je?

Office 2013

Edit: Het vreemde is trouwens dat wanneer ik handmatig het blad exporteer als PDF, de euro tekens wel blijven staan.

Probeer je aan te leren:

Code:
 with Sheets("Database")
    .Visible = True
    .Range("$A$1:$AM$597").AutoFilter 25, Array("-", "Afkeuren", "Gebruiken", "Herstellen", "Repareren", "="), Operator:=xlFilterValues
    .Visible = False
 end with

Ik heb het probleem gevonden. In Excel 2013 kun met een dubbelklik op de waarde welke continu veranderd een extra menu openen waar je de opmaak vast kunt stellen. Deze stond in eerste instantie gelinkt naar de betreffende tabel. Door deze een eigen opmaak te geven is het probleem opgelost.

Toch bedankt voor het meedenken!! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan