externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo elisa,

ik woon niet in de buurt van utrecht, maar in de buurt van amsterdam.
ik denk inderdaad, dat mijn xp prof programma veel te groot is, in ieder geval voor de interne van 1,99 gb. ga dus eerst informeren of de externe schijf in de kast gezet kan worden om daarna dan maar weer alles erop te gaan zetten. de externe is dus 40gb maar voor alleen maar opslagruimte veel te groot voor mij.
helaas is het zo, dat ik nu pas er achter kom wat je wel en niet met een externe schijf kan doen. ik heb dat veel te simpel ingeschat en heb daarover ook niet geinformeerd en helaas heeft de winkel er ook niet om gevraagd. vind ik wel jammer dat er maar van uitgegaan wordt dat je alles wel weet. ik had de idee nogal als een dombo over te komen, helaas dus niet.

wat jij schreef om op het bureaublad te zetten heb ik gedaan maar dan geeft hij aan niet verder te kunnen omdat ik geen 200 mb over heb. en zo gaat het dus steeds.

ik vind het super deze helpforum site en mijn dank voor al het meedenken. helaas kom ik er niet verder mee, maar dat ligt niet aan de hulp.

Miss C

In dit geval kun je beter beslagen te ijs komen.
Dowload EverestHome.
Of, als je nog onder 95 of 98 werkt, ga zoeken naar DrHardware of Aida32. Van Dr Hardware weet ik dat deze onder oudere systemen goed werkt.

Installeer dat programma. Kijk vervolgens naar:
Het soort computer (AMD Atlon, Pentuim II, III o.i.d.)
Moederbord, naam en nummers
Eventuele chipset, Naam type
Type harde schijf met naam. Ide o.i.d. Western Digital, Maxtor o.i.d.

Zet vervolgens die gegevens in Helpmij onder Hardware.
Vraag of je in die en die computer een schijf van (...)gb kunt plaatsen.
Je oude schijf zou je dan (indien mogelijk) in je externe kunnen doen.

Het is helemaal niet moeilijk om de grote schijf te verwisselen met de kleine. Alleen..........Je moet Windows opnieuw installeren op de nieuwe schijf.
Op mijn externe schijf heb ik 5 partities gemaakt. Dat moet jij dus ook kunnen doen. Een deel voor de nieuwe Windows een deel voor jezelf.

Laatst bewerkt:
ik ga doen wat je zegt maar dat zal wel morgen worden.
uiteraard kom ik terug. heb nu te weinig tijd.

hallo allemaal,
probleem is min of meer opgelost.
het blijkt nu dat mijn p.c. de 40 gb niet aankan. ik had ze omgewisselt maar dat werkt dus niet en ja, ik kan die externe alleen gebruiken om naar toe te slepen d.m.v. kopiëren en plakken maar niet mijn xp prof, uiteraard. nu ga ik dus een kleiner programma erop zetten zodat ik meer ruimte heb om zaken zoals fototoestel, webcam etc. te kunnen installeren en daarna over te zetten naar de 40 gb externe.

wat ik dus had bedacht kan niet, misschien ooit in de toekomst.
ik heb nu gehoord hoe ik xp prof moet verwijderen en dat ga ik morgen doen.

ik wil iedereen en vooral Elisa, hartelijk bedanken voor alle raad en dit is een super programma.

groetjes van Miss C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan