Externe Hardeschijf herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike991

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Hallo,

Ik heb een externe hardeschijf van packerd bell de save & store 3500 met 300GB.
Alleen heb ik nu een probleem ik heb gisteren windows xp er opnieuw op gezet alleen had ik mijn hd nog aan staan en per ongelijk die leeg gehaald.
Nu zag ik dat nadat ik em leeg had gehaald en ik heb hem nog niet gepartioneerd en ik kan hem nu niet bij deze computer zien alleen bij deze computer beheren.
Ik heb al verschillende programmas gebruikt en bij recover my files heb ik een paar jpgs kunnen terug halen maar meer niet en ik heb er veel fotos op staan en grote avi files van schoolprojecten en itunes van mijn ipod.
Weet iemand hoe ik de hd kan herstellen?
Alvast bedankt!

Ik meen me te herinneren van als iets verwijderd van een extern schijf dat je dit niet meer terug kan vinden.
Dus ook waarschijnlijk van hd.

Indien je nog weet in welke bestandssyteem die schijf was geformateerd, en een snelformat hebt gebruikt, kun je de partitiegegevens herstellen met PTEDIT32, of de partities op zoeken en repareren met TestDisk.

Indien je nog weet in welke bestandssyteem die schijf was geformateerd, en een snelformat hebt gebruikt, kun je de partitiegegevens herstellen met PTEDIT32, of de partities op zoeken en repareren met TestDisk.

Met snel format moet ik em dan zelf formateren omdat ik em alleen bij windows xp heb leeg gehaald en nog niet geformateerd.

Wat bedoel je met "leeggehaald"?:o

als je windows opniieuw installeerd moet je eerst je schijf leeghalen en dan formateren en dan kan je widows erop zetten bij men externe harde schijf heb ik em per ongelijk leeggehaald maaar niet geformateerd.

Neem aan dat je dan "gewist" bedoeld.
En hoe ging dat in z'n werk?

Aangezien ik het nog steeds niet begrijp wat je nu gedaan hebt, kun je het beste voor een data recovery kiezen, ga op zoek naar R-Studio, voor het goede bestandssyteem, want nergens staat wat dan wel is, of GetDataBack, dat zijn de beste op dat gebied.

Neem aan dat je dan "gewist" bedoeld.
En hoe ging dat in z'n werk?

Aangezien ik het nog steeds niet begrijp wat je nu gedaan hebt, kun je het beste voor een data recovery kiezen, ga op zoek naar R-Studio, voor het goede bestandssyteem, want nergens staat wat dan wel is, of GetDataBack, dat zijn de beste op dat gebied.

Ik heb het zelfde probleem als dit: http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-286515.html
Nu ben ik testdisk aan het proberen en doe ik:
create->de externe harde schijf->intel-> en wat moet ik dan doen?

Zou fijn zijn om het wat precieser te omschrijven wat je nu gedaan hebt, en welk bestandsysteem er op stond, FAT32 of NTFS, en de hoeveelheid partities.

En wat had je gewist? de partitie(s) of de bestanden.

Je kunt nu wel gelijk beginnen met TestDisk, terwijl het misschien veel eenvoudiger op te lossen is.

Geef nu toch eens wat meer informatie, want de berichten over glazen bollen, zijn schromelijk overdreven, die werken namelijk niet voor helderziendheid.

Zou fijn zijn om het wat precieser te omschrijven wat je nu gedaan hebt, en welk bestandsysteem er op stond, FAT32 of NTFS, en de hoeveelheid partities.

En wat had je gewist? de partitie(s) of de bestanden.

Je kunt nu wel gelijk beginnen met TestDisk, terwijl het misschien veel eenvoudiger op te lossen is.

Geef nu toch eens wat meer informatie, want de berichten over glazen bollen, zijn schromelijk overdreven, die werken namelijk niet voor helderziendheid.

Ja sorry maar ik weet helaas niet zo veel van dit dus zal proberen zo uitgebreid mogelijk te antwoorden.
Fat32 stond erop en ik heb de partitie gewist de bestanden staan er volgens mij nog op.
In iedergeval met het programma pc inspector file recovery achterhaalde hij wel mijn bestanden maar het is een testversie van het programma dus kon ik ze niet terughalen.
Het gaat hier om 1 partitie en niet meerdere partitie's.
Uitleg:
Ik wou WindowsXP opnieuw installeren op mijn pc.
Alleen had ik mijn externe harde schijf nog aan staan en per ongelijk toen ik windows wou gaan formateren koos ik mijn externe harde schijf en had ik die partitie gewist.
Ik heb nog niet de externe harde schijf geformateerd.
Harstikke bedankt voor de hulp.

Haal dat progje PTEDIT32 op, pak het uit en start het progje met dubbelklik, zoek die externe schijf bij harddisk, denk Drive 2, verander "type" met Set_Type" in OC, en geef "Save Changes" aan.

Reboot, en kijk of je er weer op kan.

Haal dat progje PTEDIT32 op, pak het uit en start het progje met dubbelklik, zoek die externe schijf bij harddisk, denk Drive 2, verander "type" met Set_Type" in OC, en geef "Save Changes" aan.

Reboot, en kijk of je er weer op kan.

Met dat programma heb ik drive 2 gekozen en dat is de externe harde schijf alleen het veranderen van type begrijp ik niet en wat is OC?
Alvast bedankt!

Wacht ik ben daar nu wat je zij negeer me laatste post maar alleen naar wat moetik hem veranderen?
Alvast bedankt!

Als bij regel 1, en bij type, 00 staat, moet je die veranderen in 0c, wat je ook kunt doen met Set_Type, en voor de FAT32X te kiezen, en dan save changes drukken, daarna rebooten.

Als bij regel 1, en bij type, 00 staat, moet je die veranderen in 0c, wat je ook kunt doen met Set_Type, en voor de FAT32X te kiezen, en dan save changes drukken, daarna rebooten.

Ok dat doe maar als ik dan save changes wil doen krijg ik het volgende:
The starting sector value for table entry 1 must be greater than 0.
Ik krijg het trouwens bij beide manieren.
Alvast bedankt!

Dan is inderdaad die partitie goed gewist, dan wordt het toch TestDisk, te beginnen met no log, de juiste schijf, Intel, Analyse en dan horen we het, maak er een screendump van, en zet die hier neer.

Dan is inderdaad die partitie goed gewist, dan wordt het toch TestDisk, te beginnen met no log, de juiste schijf, Intel, Analyse en dan horen we het, maak er een screendump van, en zet die hier neer.

Ok ik heb gedaan wat je zei en dan kom ik hier:

Wat nu?
Alvast bedankt!

Bedanken hoeft, anders helpen we hier niet.;)

Maare, enter eens, en wat wordt er dan aangegeven?
Eventueel met een screendump.

Bedanken hoeft, anders helpen we hier niet.;)

Maare, enter eens, en wat wordt er dan aangegeven?
Eventueel met een screendump.

Ik kan overigens de externe harde schijf alleen zien bij deze computer->computerbeheer en niet als ik naar deze computer ga.

Je kunt daar write ingeven, daarna ga je naar schijfbeheer, en geef hem een schijfletter.

Hopelijk hoef je niet de FAT te repareren, het kan ook in TestDisk, bij Advanced en boot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan