Extra router in een netwerkje

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Ik heb een extra NETWERKAANSLUITING nodig op een plaats waar geen Internet verbinding aanwezig is.
Nu heb ik no wel een oudere Router liggen: Een Linksys Wireless-G 2.4 Ghz
Is het mogelijke die in mijn netwerkje in te schakelen?
De Linksys Wireless-G 2.4 Ghz heeft standaard het IP nr 192.168.1.1 terwijl mijn netwerkje gebruik maakt van de serie 192.168.178.1 - (tot 250 (geloof ik)
En hoe moet dat dan?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Hallo Edmoor,
Nee, ik denk dat de Linksys-G 2.4GHz, die ik heb te oud is, bovendien blijkt dat over het serienummer twijfels zijn. Heeft n.l. een processor die niet ondersteunt wordt en nooit zal worden.

Het probleem in mijn huis is dat op de plaats waar ik de gong wil plaatsen geen internet is (ook niet in de buurt)
Welk apparaat moet ik toevoegen dat mijn WiFi signaal ontvangt en waarin ik een ethernetkabel kan steken naar de Videodeurbel-gong (er is wel stroom in de buurt)
Een Access Point ? Zou dat in dit geval de oplossing zijn?

Kan je met een Access Point wel je eigen WiFi-signaal kunnen doorgeven, zowel heen als terug naar je eigen modem?

Jazeker, het is gewoon uitbreiding van je netwerk.

Stappen plan
Reset je router
koppel je netwerk aan 1 van de 4 uitgangen (dus niet aan wan of internet aansluiting)
en voila
Als je eigen netwerk dhcp uitgeeft komt je router vanzelf online

Gr. Peter

En daarna die router loskoppelen, en is hij dan op m'n eigen netwerkje te benaderen?

Nee, niet loskoppelen, dan is je verbinding (dhcp vanaf je netwerk) ook weg.

Dan heb ik niets aan deze router, want ik moet Internet hebben waar geen Ethernet kabel ligt.
Ik denk dat ik dan maar moet overgaan op een TP-Link Mesh WiFi Extender AC750TP-Link Mesh Wi-Fi Extender.jpg

welke router gebruik je nu?

Een Linksys-G 2.4GHz 54Mbps

Ik zou voor een compleet nieuw setje gaan, er zijn providers die ze ín bruikleen aanbieden.
(ook voor bestaande klanten, ff doorvragen)
Anders een 3 pack Mesh Tp-link, dan ben je helemaal klaar in de meeste situatie's, als je incidenteel wifi nodig heb kan je besluiten op een hotspotje op je telefoon te maken

Ik heb Dinsdagmiddag een TP-Link Mesk WiFi Extender besteld met als extra een Ehernet poort, dan kun je alle kanten op.

Dan stel je met deze set geen hoge eisen.
Het wifi 6 zal zekers niet jouw voorkeur hebben.
Zelf zou ik het laatste advies van wok uitvoeren....nieuw setje.
Welke provider geeft bij jou de internet verbinding.

Ziggo
Ik heb geen kwaliteitsverbinding nodig, mijn EUFY Security Video Doorbell S220 eist een een ethernetaansluiting, en die zit niet in mijn gang. (En als ik de Homebasic van die Videobel in de huiskamer zet krijg ik gegarandeerd oorlog, en als ik hem op mij hobbykamer zet waar al de computers staan, hoor ik de bel weer niet overal.

Het mooie van de Eufy is dat je de bestaande bel in takt kan laten, en de Homebasic kan je dan op stil zetten, dat werkt perfect :)

In de handleiding kan ik bij dit type deurbel geen internet aansluiting vinden.
Ik lees dat deze alleen op 2.4 GHZ wifi werkt.
De achterzijde geeft wel een rj45 aansluiting.
Je gebruikt ziggo type je.
Zit dat modem dicht bij de voordeur dan kun je de wifi van het modem gebruiken en van een netwerk poortje op jouw modem.
En dan praat ik over dit model Video Doorbell S220

Ik praat ook over datzelfde type Eufy Security Video Doorbell S220
Inderdaad er zit een RJ45 aansluiting aan de achterkant, en dat werkt perfect.
Zodra er "beweging" in de buurt is krijg ik op m'n telefoon bijna direct een melding en de mogelijkheid om conversatie aan te gaan met b.v. de postbode.
On omdat ik dit ook wil, heb ik de HomeBase2 aangesloten aan de TP-Link Mesh WiFi Extender, die buiten zicht in de meterkast hangt. En bijkomend probleem is hiermee opgelost, omdat er in de meterkast en de gang geen ethernetkabel is. Voor dat ontbrekende gedeelte zorgt dus die Extender ,Router en Accesspoint (allemaal in één apparaatje voor slechts € 19,75) perfect. Zie foto op bericht #9

Ik heb idd Ziggo en het modem staat aan de andere kant van de kamer, echter het modem Staat in Bridge mode en de Mesh versterker neemt het volledig over, de 'goedkopere' uitvoering heeft zowel 2,4 ghz als 5 Ghz tot zijn beschikking, de duurdere types hebben wifi 6 erbij of zelfs wifi 7.
al zijn er om dit moment weinig apparaten die daar overweg mee kunnen, de mesh versterker communiceert met de andere pods zodat je altijd en overal goede ontvangst heb. Je hoef je daar echt geen zorgen over te maken, en als je wel twijfelt, zet je er eentje achter de voordeur :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan