Opgelost Foto's weergeven lukt niet in W 11

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hoi allen.
Na een grondige schoonmaak (toevallig?) kan ik mijn verzameling nachtvlinders, die in een eigen map zitten in "mijn documenten" niet gelijk als foto zien als ik die map open. Oke, dan ga je normaal gesproken even naar "weergeven"' en geef je daar dan aan dat Irfanview dat moet doen. Dit maakt dus niets uit. Ook niet als ik het even met paint probeer. Bij eigenschappen van het bestand staat ook Irfanview daar aangeven als standaard. Pas als ik op het foto bestand zelf klik komt de desbetreffende foto tevoorschijn in Irfanview. Dat dan weer wel. Wat is hier loos?
Groeten.

Bijlagen

• Foto.png
    Foto.png
    197,2 KB · Weergaven: 11
Herstel miniaturen/thumbnails die niet worden weergegeven

Win-toets+R = run = uitvoeren
plak
C:\Windows\System32\control.exe folders
enter
tabblad > Weergave
Aanvinken > Bestandspictogram op miniaturen weergeven

Ga naar het tabblad "Weergave" in het venster dat verschijnt.

Zorg ervoor dat het vakje naast "Always show icons, never thumbnails" NIET is aangevinkt.

Klik op de knop "Toepassen/Apply" en vervolgens op "OK" om deze wijziging op te slaan.

Hoi Senso. Ik heb je uitleg gevolgd en het blijkt dat, Bestandspictogram op miniaturen weergeven, al aangevinkt stond. Er kwam dus ook niet een vervolg scherm "weergave" tevoorschijn om, Always show icons, never thumbnails" NIET is aangevinkt, om uit te vinken indien nodig.

Ik heb nog even de eerste optie uit en toen later weer aangevinkt maar dat maakt niets uit en ook bij het aanvinken verscheen er alsnog geen "weergave scherm" .

Het lijkt er op dat er nog ergens een veld tevoorschijn moet gaan komen om de thumbnails uit te schakelen. Of heb ik dat fout? Blijft de vraag over, Hoe nu verder.
Dank tot zover.

Bijlagen

• Weergave aanvinken.png
    Weergave aanvinken.png
    200,5 KB · Weergaven: 4
De foto's staan kennelijk in Onedrive.
Heb je hetzelfde probleem als je zo'n plaatje plaatst in bijvoorbeeld C:\Temp ?

Dan zie ik inderdaad wel gelijk de foto. Maar het gekke is. Ik werk al 21/2 jaar vanuit documenten (inderdaad gelinkt aan one drive) met aanvullen, corrigeren en foto's verbeteren. Ik zet dan deze bewuste map links (gedeeld scherm) en mijn website waar de foto's gepubliceerd worden aan de rechterkant. Zo kan ik ze vergelijken en, indien nodig, aanpassen zodat ik weer prive up-to-date ben. En dat zou dan nu ineens niet meer kunnen?

Geen idee of dat ineens niet meer kan.
Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan Onedrive.
Dat is het eerste dat ik verwijder bij een nieuwe Windows installatie.
Ik heb er dus verder geen ervaring mee, anders dan dat je probleem me bekend voor kwam.

En dat zou dan nu ineens niet meer kunnen?
Ja, dat kan ineens gebeuren. Immers dat is inherent aan Windows/Microsoft!

Meer opties…
- Clear the Disk's Cache in Windows
- Run the DISM Tool
- Run an SFC Scan
cmd en selecteer > Als administrator uitvoeren
Typ: sfc /scannow > Enter
- Update Windows

In dit geval is het ineens gebeurd. Ik ben er een dikke 2 weken niet mee aan de gang geweest en nu is het over.
Omdat ik in de zomer 's nachts met de nachtvlinder registratie bezig ben is het fijn dat iedere aanpassing gelijk wordt weggezet. Voorheen deed ik dat met een externe harde schijf maar daar heb je 's nachts na 3.30uur niet zoveel zin meer in om te doen. Vandaar dat ik het "gemak" van ond drive gebruik.
Mogelijk iemand anders een idee. Maar tot zover dank.

Top Senso.
De foto's zijn weer terug nadat ik de Disk cache in Windows heb opgeschoond.
Dank voor de hulp. Groeten.

Terug
Bovenaan Onderaan