• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutieve berekening in F1 bestand

onzenoort

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
16
Hallo allemaal,

Als hobbyist heb ik vorig jaar een Excel bestand gemaakt waarin de race uitslagen invul, waarna de stand in de kampioenschappen automatisch worden berekend. Tot dit seizoen ging dat prima. Echter, dit seizoen heeft één coureur (Oliver Bearman) voor twee teams gereden (Ferrari en Haas). Nu komt Oliver Bearman twee keer in de stand om het kampioenschap voor. Ik zou dit graag oplossen, maar dat gaat mijn excel kennis te boven.

Is er iemand die het leuk vind om te kijken of hij/zij een oplossing kan bedenken?

Groeten,

Michael
 
Er zal zeker iemand naar willen kijken maar er is niets om te kijken.
Het mooiste zou zijn het bestandje zonder gevoelige info hier neer te zetten en meteen vermelden welke Excel versie van toepassing is.
 
Laatst bewerkt:
Zonder je document te zien een gokje:
Maak van Oliver Bearman twee coureurs, Oliver Bearman-Ferrari en Oliver Bearman-Haas.
 
Hallo AHulpje,

Ik denk dat dat niet werkt, want de punten van die Oliver heeft gehaald bij de twee teams moeten voor het coureurskampioenschap bij elkaar opgeteld worden, maar dit voor het constructeurskampioenschap moeten de punten gescheiden blijven. Ik wil je het bestand best toesturen, maar er zit nogal veel werk in en ik vind het niet zo leuk als het op internet gaat zwerven.
 
Ik heb inderdaad geen bestand toegevoegd. Er zit nogal veel werk in en ik vind het niet zo leuk als het op internet gaat zwerven. Ik wil het best toesturen aan iemand die er naar wil kijken.

De excel versie is Microsoft Excel for Mac.
 
optelling gaat via de naam voor coureur stand en via team voor team stand
hierbij een klein voorbeeldje
 

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan