• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutje in punten van EK-toto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cor,

ik ben even jouw wk-poule aan het testen (die er trouwens schitterend uitziet) maar ik heb een paar vraagjes over het volgende

- Als ik alleen bij de wedstrijd Duitsland - Costa Rica een uitslag in vul (bv. 1-0) dan geeft die in kolom AC (onderlinge stand in de poule) als 2e land Polen weer ipv Costa Rica.
- Als ik invul bij Argentinie - Ivoorkust 1-0 en bij Servie - Nederland 0-0 dan staat servie 2x vermeld in kolom AC en Nederland niet

mijn vraag is: wat is hier de rede van of doe ik iets verkeerd?

Ik ken dat probleem wat je omschrijf, ben zelf ook met een toto blad bezig voor excel en kwam ook tegen dat probleem aan van 2 teams meerdere keren vermelden. Ik denk als je alle ploegen 1-1 laat spelen dan zou waarschijnlijk ook 1 ploeg (het hoofdland van de groep waarschijnlijk) zowel op 1 als 2,3 en 4 staan. Met als gevolg 2 keer in de kwartfinale.
Ik heb dit in mijn systeem opgelost door de team bij identieke standen en onderling resultaat, doelsaldo en doelpunten voor de team op alfabetische volgorde laten sorteren en dat dan 1 team maar 1 keer voor kan komen in het systeem.

Heb helaas het excelblad niet op deze pc staan, is ook nog niet af namelijk.

Michel,
Ik begrijp precies wat je bedoelt wat betreft de puntentelling. Laat ik beginnen te zeggen dat in kolom Q, waar de telling plaats vindt, er zoveel mogelijk zekerheden zijn ingebouwd. Naar mijn mening zoveel dat het wel heel toevallig zal zijn als uiteindelijk geen goede volgorde wordt weergegeven. In het geval van Duitsland- Costa Rica komt er bij mij wel een juiste volgorde uit (zie bijlage), in het geval van Argentinië en Nederland heb je volkomen gelijk. Als de uitslag 1-0 en 0-1 is is er en probleem. Er kan maar een keer de grootste gevonden worden en daarop volgend ook maar een keer de daarop volgende grootste. In de bijlagen kun je zien hoe het e.e.a. is opgebouwd. Heb daarvoor kolom Q zichtbaar gemaakt zodat je aan de hand van de bijlagen een beeld krijgt van het geheel. Voor kolom Q heb ik voor deze gelegenheid de functie Rang gezet, dat geeft misschien iets extra's aan de beeldvorming. Conclusie is wat mij betreft: bij de eerste wedstrijden in een groep kan de volgorde van rang afwijken, maar uiteindelijk moet het wel heel erg toevallig zijn als er niet ergens (al is het maar een + of een - puntje) verschil is.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb ondertussen ook zelf mijn eigen pool systeem in elkaar gezet en ben er best wel een beetje trots op, dus daarom wil ik hem met jullie delen. Voordeel hiervan is dat je simpel de voorspellingen van andere kan kopieren uit hun formulier zodat je niet elke wedstrijd hoeft over te nemen. Het max aantal deelnemers is 50. Heb je nog vragen of wil je naar bepaalde dingen kijken of kom je fouten tegen dan hoor ik dat ook graag.

Voor degene die verder willen kijken en de wachtwoorden willen weten moeten ze me maar ff een pm of een e-mail sturen met de reden. De reden dat ze erop zitten is namelijk om ongewilde wijzigingen te voorkomen.

Gegroet, Eric

(in verband met fouten in de versie heb ik de link tijdelijk verwijderd tot deze is opgelost)

Laatst bewerkt:
Eric,
Het steekt, voor zover ik het kan zien (de praktijk zal het uit moeten wijzen) goed in elkaar.
Het ziet er ook heel mooi uit, complimenten daarvoor.:thumb: Echter, het eerste waar ik naar gekeken heb is, hoe e.e.a.uitpakt bij gelijk geëindigde eerste twee wedstrijden. Hetzelfde dus als in mijn bestand het geval is, uitgaande van groep A, geeft Excel de eerste de beste weer die gevonden wordt. Duitsland dus. In de praktijk zal het wel meevallen maar in theoretisch zou het kunnen.:shocked:

Als alles echt gelijk is, wat in praktijk niet bijna voor komt maar wel zou kunnen gebeuren dan wordt de volgorde bepaald op alfabetische volgorde. Het is wel zo ingesteld dat het onderlinge resultaat doorslaggevend kan zijn bij gelijke standen, maar er zullen altijd foutjes in kunnen zitten. Nu is er voor beheerders de mogelijkheid met code "11" een speciaal display te openen. Gebruik je inplaats van code "11" code "4225" dan krijg je een correctie display naast de groepswedstrijden. Daarin kan je extra punten toekennen die bij gelijke standen bepalend kunnen zijn. Maar eigenlijk is dit nog niet belangrijk omdat ik de kans klein acht dat het in de praktijk nodig is. Daarnaast hoevaak ben jij tegengekomen dat er na de groepspoule nog een beslissende wedstrijd gespeeld moet worden als punten, onderling resultaat, gemiddeld doelsaldo en doelsaldo voor geen winnaar oplevert. Maar verder dank voor het compliment. In het reglement heb ik inmiddels wel een schrijffout ontdekt "gekspel". Bij een volgende versie met een inlegsysteem zal dit verholpen worden.

Hier de nieuwe pool:

(Link is verwijderd, bleken nog fouten in te zitten, heb je toch het bestand gedownload neem dan contact op met post4eric@hotmail.com, je krijgt dan automatisch een bericht wanneer de nieuwe versie uitkomt)

De bij mij bekende fouten zijn eruit gehaald en er is een inleg systeem ingevoegd

Eric

in het vervolg zullen de nieuwe versies enkel bekend gemaakt worden op het forum dat in de readme vermeld staat.

Laatst bewerkt:
Schitterend. Doch zit met enkele vraagjes.

Ten eerste, is het mogelijk om dit uit te breiden tot bv 200 deelnemers ?
Ten tweede, het forum lijkt gehacked te zijn, is er ondertussen nog iets veranderd ?

Zoals in het hierboven door mij gewijzigde bericht is te lezen zijn er een paar kleine foutjes in de poule aangetroffen. Ik ben nu bezig om deze zo spoedig mogelijk op te lossen om daarna de nieuwe versie weer te publiceren.

Het aantal deelnemers zal 50 blijven. Dit in verband met de tijd die het kost voor elke nieuwe deelnemer.

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkellingen of heb je fouten ondekt stuur dan een mailtje naar mij.

Het is ook mogelijk om je aan te melden op dit topic zodat je een bericht krijgt als ik hier de update plaatst.

Helaas is idd het andere forum offline, dus beperk ik me maar tot deze.

mvg Eric

Update:

voor degenen die een abbonement hebben op dit topic in verband met het verschijnen van het nieuwe poule bestand.

Voor het poule bestand is nu een apparte topic aangemaakt die achter de voglende link is te vinden:

klik hier

Eric

Hoi Kuifje,

Heb het bestand nog niet bekeken, ga ik zeker doen. Maar zit er ook een voorspel module in? Eentje die Griekenland als winnaar goed had voorspeld? Kun je een hoop geld mee verdienen.

:p :p :p :p

Jeroen

Komt er voor komend EK ook nog een soortgelijk prog. in excel, waar alles automatisch door wordt gerekend, inclusief puntentelling van de deelnemers aan de poule?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan