geen 3D effecten als ik een film afspeel via mijn mediaspeler op smart TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

TerNazdy

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2014
Hallo

Ik heb eens een 3D film proberen afspelen via mijn externe Mediaspeler (Emtec s800h) op een samsung smart TV
Het bestand is een iso bestand
Dat is geen probleem want de emtec speelt deze af

Het probleem is nu dat ik geen 3D effecten kan waarnemen
Als ik op de samsung smart TV van 2D naar 3D ga dan is het scherm wel wazig zonder bril en met de bril is de film kijk baar maar ik zie gewoon geen 3D effecten
ik heb ook de indruk dat het beeld soms van wazig naar niet wazig verspringt dus niet constant wazig zoals dit normaal zou moeten zijn zonder bril.

iemand enig idee wat het probleem is of hoe ik wel correct een 3D film kan afspelen op een samsung smart TV

Welk type 3D film bevat de ISO? Is dat Half SBS, HALF OU? Of iets anders? Stel je daar dan wel je TV ook zo op in? Wat zie je wel als je de film van de ISO afspeelt?

En het lijkt een stomme vraag, maar je zou verbaasd zijn: Is de bril opgeladen en staat deze aan?

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie

waar ik hem heb gehaald staat er gewoon bij burn this iso to a BD50 (geen idee wat dit is)
ik heb hem gewoon op de emtec geplaatst en daar speelt hij af.

bij een andere film staat er beeld = 3D High Definition 16:9 formaat = iso file dus 1 op 1 compressie

ik zie inderdaad ook andere films staan met half SBS , half OU , BD25 remux , half SBS remuxed staan maar geen idee wat het verschil allemaal is...
ik heb wel een half SBS geprobeert maar ik kreeg 2 schermen op het beeld dus deze kon ik niet bekijken

en over de tv het enige wat ik doe is naar menu gaan en daar van 2D naar 3D gaan en je kan de diepte en al instellen maar verder doe ik niets.

Wat ik zie zonder bril : wazig beeld die af en toe veranderd in gewoon beeld ( fractie van een seconde en dan terug wazig) maar niet constant
wat ik zie met bril : nu kan ik de film bekijken dus zie ik alles goed maar er is niets van 3D effect aanwezig. er komt niks uit beeld of iets dergelijks. het is gewoon een film bekijken zoals je ze anders bekijkt

ja de 3D brillen zijn verbonden met de TV :-) en ps het gaat over de film avatar omdat ik hoorde dat hier de meeste effecten inzaten

BD50 is een Dual Layer Blu-Ray disk met in dit geval, een Blu-Ray 3D erop. Om die af te kunnen spelen moet je media player Blu-Ray 3D ondersteunen. Half SBS en Half OU zijn inderdaad films met 2 beelden, 1 voor het linkeroog en 1 voor het rechteroog. Om die te kunnen bekijken zet je dus je 3D TV op SBS (Side By Side, 2 beelden naast elkaar) of op OU (Over/Under, 2 beelden boven elkaar). Je moet je TV dus vertellen welk type er wordt afgespeeld.

De TV instelling 2D -> 3D is om een gewone film 3D effecten te geven. Dat is uiteraard nooit zo spectaculair als een echte 3D film, maar als je dat doet met een HD (High Definition) film kan het wel erg mooi zijn.

Als je geen Blu-Ray 3D kunt afspelen kun je het beste voor de OU versie gaan, maar de SBS is ook prima. Avatar is inderdaad erg mooi in 3D.

Laatst bewerkt:
ik kan totaal niet kijken naar SBS als er zo 2 schermen naast elkaar staan. het is beter dat het 1 scherm is.
en eerlijk gezegd veel 3D effect zag ik ook niet bij die SBS. de schermen stonden zowiezo naast elkaar dus heb ik gewoon opnieuw de tv op 3d gezet maar zag hier weinig van

ik heb wel een lui oog (heel slecht) daarmee dat ik De SBS dus niet verkies :-)

Het is vreemd dat ik gewoon de 3D effecten niet kan waarnemen mijn vader was er ook bij en zag ook weinig het was gewoon zoals een 2D film met het verschil dat ik gewoon de bril moest opzetten omdat je zonder bril het beeld niet perfect zag

Laatst bewerkt:
Als je een SBS film hebt en je stelt je 3D tv zo in dat hij SBS afspeelt zie je maar 1 beeld.

ik had dat inderdaad gelezen dat dit 1 beeld moest zijn en op de pc 2 beelden maar op de TV krijg ik nog altijd 2 beelden

ik lees hier ook dat via hdmi aansluiting het niet mogelijk is om SBS te verkrijgen op de samsung TV of wel?
want ik heb die optie momenteel nog nergens gezien ik kan alleen maar 2d naar 3d kiezen ik bekijk het vlug nog is

Uiteraard moet de TV wel over de genoemde instellingen beschikken. Welk type Samsung TV heb je? Lees de handleiding eens goed na op het gebruik van 3D. Er is teveel mogelijk om het hier allemaal uit te leggen en het staat echt in de handleiding.

ah ok

veel ken ik er wel niet van maar heb is gekeken in de handleidingen en daar staat wel iets over de active 3d bril maar zie geen verdere specificaties staan mss moet ik nog is kijken in het andere boekje

het type is Samsung UE55H6500

ik heb nog is gekeken en ik zie geen keuzemogelijkheid om de tv naar sbs te zetten

Het staat toch wel degelijk in de handleiding vanaf pagina 144:

mcqg0m.jpg

Maar ik ken die TV niet dus ik heb geen idee of dat wel voor SBS en OU films bedoeld is.

Laatst bewerkt:
hallo

ik heb nog is alles bekeken en als ik de film niet afspeel dan kan ik de instellingen sbs en ou aanklikken dan zien we deze staan
als ik de film afspeelde via de mediaspeler dan kon ik niet kiezen uit deze 2 instellingen

ik heb is geprobeerd om de resolutie van het scherm aan te passen via de mediaplayer en toen kreeg ik wel de keuze uit die instellingen en nu lukt het wel om die 3D effecten te verkrijgen :-)

dus momenteel lukt alles gewoon eventjes de resolutie aanpassen en kijken maar :-)

bedankt voor alle hulp ;-)

Ok dan. Veel plezier met je 3D films. Zelf geniet ik er altijd erg van. Laatst die James Bond box gekocht waarin alle films geremasterd en gedigitaliseerd zijn. als ik die afspeel en de TV op 2D -> 3D zet geeft zelfs de allereerste film toch heel mooie 3D effecten :D

dank je wel :-)

heb je nog enkele titels die de moeite waard zijn om te zien in 3D
ik heb Pompeii ook nog liggen.

Da's ook een mooie inderdaad. Mijn collectie is inmiddels iets uigebreider. De bekende films uiteraard maar er zijn ook prachtige documentaires.

vertel :-) want er zijn veel films die wel als 3D uitgekomen zijn maar waar er weinig effecten inzitten.

en ind documentaires kunnen ook heel mooi zijn. aanraders?...

Mail me maar en zal ik je wel een lijstje sturen.

Klik op mijn naam, dan kun je kiezen voor "Verstuur E-mail".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan