Geen draadloos internet meer na Windows 7 update

Status
Niet open voor verdere reacties.

royvdh65

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Beste mensen,

laatst heb ik op mijn laptop een Windows 7 update uitgevoerd en sindsdien heb ik geen draadloos internet meer (beperkte toegang, maar geen internet). Wanneer ik een systeemherstel van nog voor de update uitvoer heb ik wel weer internet. Verder heb ik naar mijn weten ook de meest recente netwerk driver erop staan. Dit heb ik gecheckt aan de hand van een programmaatje. Weet iemand hier een oplossing voor?

Noteer na de recovery in apparaatbeheer bij de netwerkkaart de naam en versienummer van de driver en vergelijk dit eens met die van na de update. Wat 'zegt' apparaatbeheer over de netwerkadapters : kruizen / uitroeptekens of is alles in orde?

Noteer na de recovery in apparaatbeheer bij de netwerkkaart de naam en versienummer van de driver en vergelijk dit eens met die van na de update. Wat 'zegt' apparaatbeheer over de netwerkadapters : kruizen / uitroeptekens of is alles in orde?

De draadloosnetwerkkaart geeft voor zowel voor als na de Windows update geen foutmeldingen bij apparaatbeheer. Alleen na systeemherstel heb ik wel weer meteen draadloos verbinding.

De versienummers vóór en ná?

ps. mij quoten is niet nodig als je antwoordt op een direct boven je reactie staande posting, slechts klikken op 'reageer op vraag' volstaat.

Laatst bewerkt:
Ook de versies zijn zowel voor als na de update hetzelfde (Dell wireless 1702 802.11 b/g/n)

Nee heeft ook niet mogen baten. Ik heb mijn systeemherstel weer terug gezet van voor de update en alles werkt nu naar behoren. Alleen ik zal binnenkort wel weer een update krijgen van Windows7. Het vreemde is ook dat ik hierover niets op google krijg gevonden, ik ging er vanuit dat dit waarschijnlijk wel een bekend probleem zou zijn bij deze update.

als je weet welke update het is dan kan je die update ook uitschakelen/verbergen

staat ie bij de belangrijke updates of bij de aanbevolen updates ?

Laatst bewerkt:
In het lijstje van systeemherstel staat ie aangegeven als een essentiële update. Zou dit kwaad kunnen als ik deze update oversla?

hoe heet die update...dan kan ik kijken op internet of hij te verwijderen valt of niet

Na mijn idee licht het niet echt aan de update maar dat er perongelijk ene instelling is verandert op de computer. Ik denk dat er na de update geen wifi meer beschikbaar is rechtonderwin bij het icoontje van wifi. Maar dat je nu wifi moet selecteren via de bij behorende software van de wifi kaart.

Nee de verbinding staat rechtsonder wel aangegeven met beperkte toegang echt heb ik helemaal geen verbinding. Kan ik ook de update skippen? Zoja, Hoe?

Volgens mijn printscreen heeft ie dus ook geen verbinding blijkbaar.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    59 KB · Weergaven: 104
als je weet welke update het is dan kan je hem gewoon verbergen door hem te selecteren en dan met rechtermuisknop updates verbergen te kiezen in windows update natuurlijk

Laatst bewerkt:
In jou configuratie is geen eens een Draadloze netwerk adapter zichtbaar ?

die hoort er wel tussen te staan. Kan dus zijn dat deze gewoon uitstaat ?

heb je al gekeken hoe hij heet en hem verwijderd?...las daar iets over op internet

wel zorgen voor een backupje

Zou ik zo ergens kunnen kijken hoe deze update heet? Want bij systeemherstel zelf zie ik geen namen van updates erbij staan.

Ik heb nu trouwens weer een systeemherstel gedaan naar de datum waarop ik wel draadloze verbinding heb, het vreemde is nu dat mijn configuratie dezelfde gegevens weergeeft als na de update, echter heb ik nu wel gewoon volle draadloze verbinding.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 84
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan