Opgelost Geheugen bijplaatsen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Ik wil een geheugen module extra op m'n Moederbord plaatsen, er is plaats voor 2 modules.
Dit moederbord kan maximaal volgens de handleiding, 32Gb aan, en er zitten nu 2x modules op van 8Gb met 3200MHz
Kan ik ongestraft 1 module vervangen voor Module 16Gb - 3200Mhz ?
Of moeten de modules persé beide van gelijke waarde zijn?
Met vriendelijke groet
Dukkel

De handleiding zal meer informatie over de te kunnen plaatsen geheugens bevatten dan dat het maximaal 32 kan zijn. Wat u bedoelt te hebben geraadpleegd, dat zijn de specificaties.

Gelijke geheugens zullen een klein voordeel hebben, namelijk Dual Channel. Het tegelijk kunnen worden aangesproken.

Daarnaast zou het kunnen dat u liever wilt afzien van beide 8 Gb reepjes omdat de maximaal te plaatsen snelheid ietsje hoger is dan 3200MHz, 3600MHZ bijvoorbeeld. Soms is een nieuw BIOS of firmware nodig voor het meest snelle geheugen.

U heeft nu al gelijke geheugens en de mogelijkheid van Dual Channel. Een computer heeft meer dan voldoende met 16 Gb. U weet waarschijnlijk dat allerlei nutteloze informatie in een groot geheugen gaat worden opgeslagen.

Ik ben erg blij dat er op m'n vraag gereageerd wordt.
Maar de vraag wordt gesteld door een leek, en daarom snap ik die "geheimtaal" niet.
Want wat is QVL lijst en waar vind ik die?

Gewoon even zoeken naar QVL:
A QVL, or Qualified Vendor List, is provided by motherboard manufacturers and lists memory kits that have been tested to work with a specific motherboard model. QVLs are generally updated when new BIOS revisions are released.

In het Nederlands:
Een QVL, of Qualified Vendor List, wordt geleverd door moederbordfabrikanten en bevat een lijst met geheugenkits die zijn getest om te werken met een specifiek moederbordmodel. QVL's worden over het algemeen bijgewerkt wanneer er nieuwe BIOS-revisies worden uitgebracht.

Denk dat het een quiz is, we moeten raden voor welk merk en type moederbord.....

Nee hoor, je behoeft echt niet te raden.
De vraag is gesteld als algemene vraag, onafhankelijk van welk moederbord dan ook.
Maar het is geen geheim hoor, het gaat om een Notebook van ASUS F555L

Dat zegt nog niks over het Moederbord. Kijk in de handleiding van dat notebook, dan zul je geheid tegenkomen welk soort geheugen je daarin kunt vervangen. Daarnaast is het nog maar de vraag wat je, naast de extra kosten die je hiermee hebt, denkt te bereiken. En als ik bij Asus kijk, zie ik jouw model niet staan. Er ontbreekt nog (minstens) één letter.

Asus F555L.jpg

Jij schrijft dat je een leek bent! Dat is onjuist. Zeker een grap!

De vraag is gesteld als algemene vraag, onafhankelijk van welk moederbord dan ook.

Nog mooier! Werk je zo lang met pc's e.d, en stelt legio vragen en legt pittige vragen voor en dan een dergelijk belachelijk antwoord!

Bereid je beter voor als je een vraag stelt en geef alle informatie. Daar ontbreekt het heel vaak aan bij jouw vragen.

Het enige dat ik heb kunnen vinden van dat Notebook is: ASUS Model / F555L, met een I3 4050U processor, en momenteel 4GB on board en nog 4GB extra.
Dit Notebook is van een dochter van een goede relatie, en verder heb geen verdere informatie hierover.
Achterop het notebook staat ook nog F555LA - DM766H 24M

Laatst bewerkt:
Hallo Mensen,
Hoewel de gegevens dat het Notebook Asus F555LA slechts 2x 4GB intern geheugen aankan, is het me toch gelukt om er een grotere geheugen Module in te plaatsen. zodat het geheugen nu komt op 12GB (zie afbeelding)
MET Extra geheugen  2024-06-13 110017.png

En het werkt ook nog.
Met vriendelijke groet
Dukkel

Hallo Dukkel, mooi om te zien dat met meer geheugen gewerkt kan worden dan er maximaal ondersteunt word, nu maar hopen dat het notebook foutloos blijft werken !

Dat wacht m'n vriend dan maar af. Ik heb dat Notebook in gezonder situatie overgedragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan