• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Rollend" bestand

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Ik heb een rollende kalender waarin verjaardagen worden weergegeven. De eerstvolgende verjaardagen staan daarin bovenaan waarbij de leeftijden worden weergegeven.
Nu probeer ik het bestand om te bouwen naar gegevens voor diabetespatiënten, waarin een onderscheid wordt gemaakt voor een jaarlijkse controle en een driemaandelijkse bloedafname. Ik kom er niet uit hoe dat voor elkaar te boksen. Wie geeft raad.

Bijlagen

En hoe denk ji dat wij te wetenkomen of iets jaarlijks of driemaandelijks is?

@emields,
Simpel gezegd staat "prikken" voor 3 maandelijks en "jaarlijks" uiteraard voor 1 jaar.
In het blad Invoer komen dubbele data voor omdat een patiënt zowel een 3 maandelijkse bloedafname moet ondergaan als een jaarlijkse controle.

Ik heb een beginnetje gemaakt met Excel 365 formule, maar ik heb geen goed idee of dit is wat je zoekt. Ik neem de data in de eerste kolom, reken deze om naar dit jaar, en plan de eerstvolgende afspraak op basis hiervan. Bij "jaarlijks" 1 jaar erbij, bij "prikken" 3 maanden erbij. Als een datum verlopen is schuift deze door naar de eerstvolgende.

Bekijk maar eens.

Bijlagen

AlexExcel?
Beste mensen,
Ik had dit topic op "opgelost" gezet, maar toch weer even geopend.
Heb toch nog een vraag. Hoe komt het dat na uitbreiding van het bereik er een aantal rijen met nullen gevuld wordt.

Bijlagen

Cor,
Formule aangepast naar.
Code:
=LET(w;FILTER(Invoer!A2:C20;Invoer!A2:A20<>"");a;NEMEN(w;;1);b;INDEX(w;;2);c;NEMEN(w;;-1);x;DATUM(JAAR(NU());MAAND(a);DAG(a));y;ALS(VANDAAG()>x;ZELFDE.DAG(x;ALS(c="jaarlijks";12;3));x);z;HOR.STAPELEN(y;b;c);SORTEREN(z))

Misschien is het beter dat je werkt met een echte tabel op blad invoer.

Beste HSV, Hans en emields,
Hartelijk dank voor jullie bijdragen. Jouw formule doet het prima HSV. Hans jouw oplossing is ook prima. emields ook met jouw oplossing is niks mis. Keuze te over dus, ik ga er mijn voordeel me doen.
Dank jullie hartelijk.

Dit is een betere versie, bij het verwijderen van een patiënt wordt enkel de rij in de tabel verwijderd en niet de ganse rij.
En voor de rest graag gedaan.

Bijlagen

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan