In het bijgevoegde bestand wil ik sorteren op de kolom doorstroming (geel). De rang in die kolom is gebaseerd op de laatste kolom punten (blauw). In die kolom zitten echter dubbele waarden. Er zijn 3 regels met 60. Dat mag, dat is geen probleem. Het probleem is dat de regel met 60, met de hoogste waarde in de kolom totaalscore (roze), in de kolom doorstroming de hoogste rang moet hebben. Dus daar wil ik niet 3 kinderen op plek 6 hebben, maar gewoon plek 6, 7 en 8. Ze staan nu dan ook op de verkeerde volgorde. Ik wil dus een rang met voorwaarden, maar hoe doe je dat?
Ik kan de rang niet baseren op de kolom totaalscore (roze)want het komt wel voor dat een kind in de roze kolom op plek 6 zou staan, maar in de blauwe kolom op plek 7 en de doorstroming wordt bepaald op de blauwe kolom.
Is het een beetje duidelijk?
Ik kan de rang niet baseren op de kolom totaalscore (roze)want het komt wel voor dat een kind in de roze kolom op plek 6 zou staan, maar in de blauwe kolom op plek 7 en de doorstroming wordt bepaald op de blauwe kolom.
Is het een beetje duidelijk?