Green screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick95

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
persoonlijk zou ik het bij de kwantum ofzo halen. lekker goedkoop. hoef je ook niet naar de ikea te rijden. want alle stof is hetzelfde (eigenlijk niet maarja...)

Het probleem met doeken van bijvoorbeeld Ikea is dat er kreukels inkomen, waardoor de lichtval anders is. Dan veranderen sommige kleuren van de doek.
Want ik neem aan dat je dit voor videobewerking wilt gebruiken, bijvoorbeeld Chroma Key?

Het probleem met doeken van bijvoorbeeld Ikea is dat er kreukels inkomen, waardoor de lichtval anders is. Dan veranderen sommige kleuren van de doek.
Want ik neem aan dat je dit voor videobewerking wilt gebruiken, bijvoorbeeld Chroma Key?

Ja inderdaad.
Ik wil hem gebruiken voor videobewerking.

persoonlijk zou ik het bij de kwantum ofzo halen. lekker goedkoop. hoef je ook niet naar de ikea te rijden. want alle stof is hetzelfde (eigenlijk niet maarja...)

Wat moet ik dan precies halen, want ik ben echt helemaal niet bekend op dit gebied.

gewoon fel groen. je zou het ook nog kunnen proberen om in te haken op Fab300, dat kreukt namelijk niet. qua kleur moet je hieraan denken, maar met pinnacle maken kleine verschillen ik kleur niet zo uit. De grootte hangt af van wat je er mee wilt doen.

Bij Kwantum? Lekker goedkoop? Alle stof hetzelfde? Dit is een beetje een vage reactie, eerlijk gezegd.

gewoon fel groen. je zou het ook nog kunnen proberen om in te haken op Fab300, dat kreukt namelijk niet. qua kleur moet je hieraan denken, maar met pinnacle maken kleine verschillen ik kleur niet zo uit. De grootte hangt af van wat je er mee wilt doen.

Maar jullie zeggen dus groene stof bij de Kwantum halen, maar pas op dat er niet teveel kreukels in komen?
En kan je de kreukels er eigenlijk ook nog uithalen?

edit:
@fab300, kan je dan een speciale stof halen bij Kwantum of hoe zit dat?

Nee, je kan geen speciale stof halen wat daarvoor gemaakt is bij Kwantum. Ik raad je persoonlijk dus gewoon de stof aan die daarvoor bedoelt is, dus die jij in het begin van dit topic ook liet zien.

Hebben jullie http://www.kwantum.nl een voorbeeld van wat ik moet halen, zodat ik niet het verkeerde haal :eek:

edit,
@fab300
Okee, ja want het hoeft niet denderend kwaliteit te zijn, omdat het voor mezelf is.
Maar dan bestel ik het gewoon daar als dat het beste is?

kwantum duur? kijk deze maar eens. is ong 3,5m2, en je kan hem gelijk ophangen met die gordijnrail. of deze, nadeel: zit een heel klein printje op. je kan ook een paar platen hout nemen, en die tegen elkaar schroeven en die behangen/verven. is duurder, maar wel steviger en je hebt geen last van kreuken. nadeel: kost veel ruimte. je kan ook een oud beamerscherm kopen en die met spuitverf groen spuiten.

edit: je kan met pinnacle toch ook een blauw scherm gebruiken?

Laatst bewerkt:
kwantum duur? kijk deze maar eens. is ong 3,5m2, en je kan hem gelijk ophangen met die gordijnrail. of deze, nadeel: zit een heel klein printje op. je kan ook een paar platen hout nemen, en die tegen elkaar schroeven en die behangen/verven. is duurder, maar wel steviger en je hebt geen last van kreuken. nadeel: kost veel ruimte. je kan ook een oud beamerscherm kopen en die met spuitverf groen spuiten.

edit: je kan met pinnacle otch ook een blauw scherm gebruiken?
Die van hout wordt geen optie, maar over de andere die jij gaf, dat ziet er toch veel te gekreukeld uit :O

? beamerscherm kreukt niet hoor. of bedoel je dat gordijn? dat kan je glad strijken met een strijkbout.

Reactie Green Screen

Volgens ons is het handigste (en voordeligste) om gewoon een muurtje te schilderen. (wel een gladde muur) Je hebt wel de goede kleur nodig. Dit omdat anders tijdens het chroma key-en het resultaat niet optimaal kan zijn. Er zijn bedrijven die de juiste verf hiervoor verkopen, in groen of blauw maar wel behoorlijk prijzig.
Dus je doet het volgende: Je gaat naar de Gamma en besteld muurverf in de Gamma kleurcode:
NCS 1070-G en voilla daar is de juiste groene kleur.
Even 2 keer goed rollen en je bent voor tussen de 10 en 20 euro klaar.

Succes
Afd. Support Nautic Gear
http://www.nauticgear.nl

Volgens ons is het handigste (en voordeligste) om gewoon een muurtje te schilderen. (wel een gladde muur) Je hebt wel de goede kleur nodig. Dit omdat anders tijdens het chroma key-en het resultaat niet optimaal kan zijn. Er zijn bedrijven die de juiste verf hiervoor verkopen, in groen of blauw maar wel behoorlijk prijzig.
Dus je doet het volgende: Je gaat naar de Gamma en besteld muurverf in de Gamma kleurcode:
NCS 1070-G en voilla daar is de juiste groene kleur.
Even 2 keer goed rollen en je bent voor tussen de 10 en 20 euro klaar.

Succes
Afd. Support Nautic Gear
Heey,
bedankt voor je reactie, ik zat hier idd aan te denken, maar:
We hebben ook een stuk "vloer" nodig dan...

Antwoord mbt vloer

Het makkelijkste is dan bij dezelfde bouwmarkt mdf platen te halen, en die op de grond te leggen en te schilderen. Wanneer ze na verloop van tijd vies worden gewoon een keer opnieuw overschilderen.

Afd. Support Nautic Gear

m.b.t. tot het gewicht zou ik persoonlijk i.p.v. mdf, triplex nemen op een vurenhouten constructie. Dat is veel lichter en wanneer je er aan de achterkant scharnieren in maakt, kan je hem ook nog klein maken om op te bergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan