Hoe kan ik makkelijk videobestanden zoeken op een harde schijf in W7

• Onderwerp starter Onderwerp starter zx81
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zx81

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Van een oude harde schijf moet ik video's en foto's halen en daarvoor heb ik een adapter van Conrad gekocht. Met XP druk ik op de zoekknop en dan kun je makkelijk zoeken op videobestanden.
Maar hoe gaat dat met Windows 7? Het zal wel makkelijk zijn maar ik kan het niet vinden.DATA (D).jpg

Als je verkenner opent, staat er bovenin de hoek een zoekvenster. Daarin kan je je zoekopdracht ingeven

Alternatief is om onder de Startknop van 7 in het zoekvenster in te voeren (bijv.) .mkv of .avi Windows 7 toont je vervolgens keurig netjes de gevonden bestanden. Een rechtse klik op de eigenschappen van een gevonden bestand levert de locatie op. (onder het tabje 'algemeen')

Laatst bewerkt:
gast0225, ik heb al mp4 en avi in het zoekvlak ingevuld en dan komt wel wat tevoorschijn maar er zijn zoveel extenties dat ik niet alle video's krijg.
Nog een probleem is dat W7 als een soort itunes alles gaat indexeren en dat het erg onoverzichtelijk wordt wat op de externe schijf staat en wat op de computer zelf.

Dan is, zoals jackall hierboven al schreef, toch de meest handige manier.

Is die handige functie van xp verdwenen uit w7? Kan het bijna niet geloven.

Daar heb ik wat aan maar de bibliotheek gaat over het gehele systeem wat ongewenst is. Ik wil alleen zoeken in de externe schijf maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan