Hoe Par bestanden te bewerken ???

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik ben een serie (films) aan het downloaden, maar er gaat iets mis.
Ik krijg buiten de gewone downloads, meerdere PAR - bestanden in de directorie te zien.
Hoe bewerk je dat ook al weer? Het is voor mij al zeer lang geleden dat ik dat gedaan heb. En ik ben het ff kwijt
Met vriendelijke groet
Dukkel

Je kan bijvoorbeeld Quickpar gebruiken:

Hoe bewerk je dat ook al weer?

Ik gebruikte vroeger ook QuickPar. Herstellen van incomplete of beschadigde bestanden lukt alleen als je genoeg par bestanden hebt. Misschien moet QuickPar (20 jaar oud) in Win XP of Win Vista modus worden gestart. Nog een linkje

edit copilot:
QuickPar werkt ook goed in Win 7/8/10.
De comptabiliteit modus wordt geadviseerd in Win 11.

Laatst bewerkt:
Herstellen van incomplete of beschadigde bestanden lukt alleen als je genoeg par bestanden hebt.
QuickPar werkt in W10 in ieder geval nog prima. De opmerking van bron is een beetje kip-ei vrees ik; je krijgt er vaak een aantal par2 bestanden bij waarmee je een beschadigde download kan repareren, maar als de bestanden té verminkt zijn (incompleet), dan is er geen reden aan. Het gaat er dus niet om of je voldoende par2 bestanden hebt, maar of de bronbestanden niet té beschadigd zijn. En dan werkt het perfect. Als je QuickPar draait, en het vindt geen fouten, dan kan je de par2 bestanden ook gewoon verwijderen.

QuickPar werkt in W10 in ieder geval nog prima
Yep, had ik ook gevonden.

maar als de bestanden té verminkt zijn (incompleet), dan is er geen reden aan.
Als er genoeg par2 blocks worden toegevoegd is het goed compleet te krijgen. Het klopt dat als het té corrupt is en er zijn té weinig par2 files dat het niet gaat lukken:)

@Dukkel Een alternatief is MultiPar uit 2023 voor minimaal Win 7. De download vind je op GitHub.

Bedankt
Ga ik proberen

Ik zoek alleen nog een duidelijke handleiding van QuickPar.
Want ik zit met juiste instelling te klooien.
Ik ben nu aldoor Geconverteerde/Opgeslagen bestanden kwijt

Een handleiding? Die heb ik in 30 jaar gebruik nog nooit gezien :). Heb je ook niet nodig. Wat bij jou staat aangevinkt zijn vermoedelijk de opties bij <Bestandsopschoning>.

Quickpar opties.jpg

Als je die uitvinkt, blijven de bestanden gewoon staan. En moet je ze alsnog handmatig verwijderen, want je hebt er daarna niets meer aan. Maar je bent wél in 'volledige controle'. Zeg maar: het 'Dick Schoof Gevoel' :D.

Overigens kun je vanuit Quickpar zelf (via <Over Quickpar>) zo naar de handleiding springen.

Terug
Bovenaan Onderaan