hulp gevraagd bij maken invul formulier

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Hallo,

Ik probeer een invul formulier te maken voor personen die zich willen aanmelden,
Daarvoor zijn enkele keuzerondjes gemaakt ( dhr. en mevrouw) en wat invoer vakken voor naam enz.
Dit doe ik overigens via tab 'ontwikkelaars' en besturingselementen. Middels "bewerking beperken" is alleen invoer mogelijk in de invoervakken, maar de keuzerondjes zijn niet meer bereikbaar, wat natuurlijk wel de bedoeling is.
A. wie weet hier een oplossing voor?
B. Na het indrukken van 'verzenden' moet natuurlijk het formulier verzonden worden en het formulier gesloten worden en terug gekeerd worden naar de pagina waar deze vandaan kwam.
Dat lukt me niet, iemand een suggestie?

Formulier bijgevoegd

Bijlagen

Ik zal er morgen (vandaag dus ;)) even naar kijken. An sich moet e.e.a. namelijk wel mogelijk zijn.

Al eens Mictosoft Forms geprobeerd. Dit is een app van 365. Volgens mij doet die precies wat je wil
Forms

forms.jpg

Erg makkelijk om naar een ander programma te verwijzen. Terwijl dat helemaal niet nodig is, want je kunt het gewoon in Word maken. En aangezien dit een Word forum is, houd ik het dus gewoon bij een oplossing in Word. Angela stelt twee vragen, en op de eerste komt hier dus alvast een antwoord.

Kijk maar eens of deze naar je zin werkt. Je had het in je vraag overigens over 'invoervakken voor naam enz', maar die ben ik in je document niet tegengekomen. Ik heb er dus zelf tekstvakken ingezet. Verder zit er nog geen inhoudelijke controle op die tekstvakken. Ik kan mij voorstellen dat je nog wilt kunnen controleren of de ingetikte email adressen en telefoonnummers ook daadwerkelijk een geldig email adres resp. telefoonnummer bevatten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Erg makkelijk om naar een ander programma te verwijzen. Terwijl dat helemaal niet nodig is, want je kunt het gewoon in Word maken. En aangezien dit een Word forum is, houd ik het dus gewoon bij een oplossing in Word. Angela stelt twee vragen, en op de eerste komt hier dus alvast een antwoord.

Kijk maar eens of deze naar je zin werkt. Je had het in je vraag overigens over 'invoervakken voor naam enz', maar die ben ik in je document niet tegengekomen. Ik heb er dus zelf tekstvakken ingezet. Verder zit er nog geen inhoudelijke controle op die tekstvakken. Ik kan mij voorstellen dat je nog wilt kunnen controleren of de ingetikte email adressen en telefoonnummers ook daadwerkelijk een geldig email adres resp. telefoonnummer bevatten.
Ja dit ziet er al goed uit hoor, top, en als er inderdaad nog een controle op telefoonnr. en mailadres kan komen, wordt het helemaal geweldig. Ben ook benieuwd hoe de oplossing van vraag B eruit gaat zien, alvast bedankt!

Het werken met ActiveX controls is van de drie mogelijkheden die je hebt ('ouderwetse tekstvelden uit de Oude formulieren sectie) en ContentControls veruit de vervelendste, want ze zijn zo goed als niet uit te lezen in VBA. Ik heb daar althans nog geen werkende code voor gevonden (of ooit gebruikt). Wél dus voor CC's en oude formulierobjecten. Waarvan de laatste dus de minst fraaie zijn op het scherm, maar ze werken (nog steeds) veruit het makkelijkst.
Maar ik kijk er nog wel even naar, want je zou zeggen dat het toch moet kunnen. Maar Microsof heeft niet voor niets vanaf het begin met de velden gewerkt, en, nadat de ActiveX componenten totaal niet in de smaak vielen bij ontwikkelaars, heel snel de ContentControls ingevoerd :). En de Velden opties al die tijdlaten staan.

Het werken met ActiveX controls is van de drie mogelijkheden die je hebt ('ouderwetse tekstvelden uit de Oude formulieren sectie) en ContentControls veruit de vervelendste, want ze zijn zo goed als niet uit te lezen in VBA. Ik heb daar althans nog geen werkende code voor gevonden (of ooit gebruikt). Wél dus voor CC's en oude formulierobjecten. Waarvan de laatste dus de minst fraaie zijn op het scherm, maar ze werken (nog steeds) veruit het makkelijkst.
Maar ik kijk er nog wel even naar, want je zou zeggen dat het toch moet kunnen. Maar Microsof heeft niet voor niets vanaf het begin met de velden gewerkt, en, nadat de ActiveX componenten totaal niet in de smaak vielen bij ontwikkelaars, heel snel de ContentControls ingevoerd :). En de Velden opties al die tijdlaten staan.
hoi Octafish,
Denk je dat je nog tijd kunt vinden voor versturen van de mail knop?

Zal daar nog even naar kijken!

Visje, visje, visje, heb je genoeg voer?

Also pensionado blijk je per dag minder uren te hebben dan als 'gewone werkende' :). Maar morgen heb ik wel even tijd.

In de nieuwe versies worden de ActiveX's geleidelijk bij het grove huisvuil gezet, oa. omdat ze niet veilig zijn ivm. hacking etc., dacht ik, als extra tegenargument.

Terug
Bovenaan Onderaan