inloggen als beheerder

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Ik zie allemaal antwoorden voor anderen over als beheerder inloggen enzovoort maar ik wil gewoon een simpel antwoord.
Ik ben de enigste gebruiker en volgens jullie ook beheerder. Maar als ik inlog ben ik een gebruiker en hoe moet ik inloggen als beheerder? Ik wil een hoop mappen van mijn c schijf verwijderen maar mijn pc zegt dat dat alleen de beheerder dat kan doen.

Alle beheerders zijn gebruikers, maar niet alle gebruikers zijn beheerder.

Het eerste account dat je maakt bij de installatie is automatisch een beheerder. Bij het inloggen merk je er niks van en ziet het uit als een gewoon gebruikersaccount.

Welke mappen probeer je te verwijderen en welke foutmelding krijg je dan (liefst een screenshot)

Indien je als enige bent aangemeld dan heb je toch maar beperkte admin rechten.

Of Unlocker gebruiken, komt in je contextmenu te staan.
Is oud maar werkt prima.

Gewone mappen van programma,'s, dus geen Windows programma's of Microsoft programma's.
Mijn pc zegt dat ik dat alleen kan verwijderen als ik ben ingelogd als beheerder.

Er is al vermeld hoe je dat aan kunt passen, waarom begin je er weer over?

Kijk eens in taakbeheer of onderdelen van die progs niet in gebruik zijn.

Die Unlocker kan alles verwijderen na de juiste keuze.

Een hoop mappen
Om welke mappen gaat het? Noem eens wat namen/locaties.
Je kunt niet altijd mappen verwijderen.

Heb je ruimte nodig? Voer een schijfopruiming uit.

Gebruik schijfopruiming (Disk Cleanup)

Elke computer heeft een groot aantal bestanden en programma's op de harde schijf die al een tijdje niet zijn gebruikt of overbodig zijn.

Met Schijfopruiming kunt u zien welke toepassingen en bestanden van uw computer kunnen worden verwijderd. Kijk ook naar de optie: Clean up system files = Systeembestanden opschonen. Daar krijg je meer opties. Bij tabblad Meer opties kun je herstelpunten en Shadow Copies verwijderen. Maak wel een nieuw herstelpunt.

- Gebruik > WIN-toets + R (= Run command = Uitvoeren)
- Typ > cleanmgr.exe > druk op Enter

Het gaat in eerste instantie om het verwijderen van McaFee.com die ik nooit gebruik heeft. Verwijderen kan niet omdat ik dan als administrator moet openen wat mij niet lukt en soms zegt het dat het al ergens anders al is geopend. Ik heb maar een virusscanner geopend van Microsoft zelf.

McAfee is een programma; dat moet je gewoon vanuit je Applicaties kunnen verwijderen, en dan zijn de bestanden ook weg. Hoef je dus niet handmatig te doen.

McAfee is mijn programma in C::\\Program Files\McaFee\webadvisor\.
Dan komen er een paar bestandjes en krijg ik bij elk bestand de mededeling dat ik Administrator--machtigingen om dit bestand te verwijderen.

Vraag me af wat voor last je hebt van een paar bestanden die achterblijven.
Staan twee miljoen bestanden op mijn pc!

Maar goed hier kun je wellicht wat mee.

Die staat in je lijst van geïnstalleerde apps. Webadvisor vindt je onder de "W" en niet bij de "M" van McAfee. Vanuit apps verwijderen is de gemakkelijkste oplossing.

Bijna opgelost. Ik ben wel als administrator ingelogd, dat is dus geen probleem meer. Het programma McAfee is van mijn vorige computer op mijn nieuwe terecht gekomen en vraagt dus waarschijnlijk naar de administrator van mijn vorige pc. die niet meer bestaat.

Nee zo werkt het niet helemaal. Maar hoe dan ook. De software verwijderen via Apps levert het minste gedoe op.

Terug
Bovenaan Onderaan