Internet valt iedere dag zelfde tijd uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Hallo,

Iedere dag rond hetzelfde tijdstip valt de internet verbinding voor 1 minuut ofzo weg. Hierna kan ik gewoon weer internetten, maar het is toch irritant als je bv op msn zit en je verbinding valt iedere dag weg.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik denk dat het aan mijn router ligt, maar ik weet niet hoe ik in die instellingen kom en of ik het tijdstip van uitvallen eventueel kan veranderen naar iets in de nacht.

Alvast bedankt.

Zou zeggen pak de handleiding erbij en lees.
Zonder het merk en type van de router kan niemand verder helpen.

Router

Das een rare situatie,

Wat je kan doen om op je router te komen..
je kunt via een ethernet kabel direct verbonden met de router en je computer via het IPadres van de router op de router komen.

Evt. kun je dat ook zonder de router als het ip adres van de router bekend is. en het daarmee goed verbonden is.
Wat je ook kan doen is het programma wat is meegeleverd bij de router alsnog volgen zodat je kan zien hoe je bij de router instellingen kan komen.

Als je de oorzaak via die manier niet vind. kun je ook nog als je windows vista hebt
naar configuratiescherm gaan, dan naar hulpprogramma's voor en informatie over prestaties, daarna naar geavanceerde hulpprogramma's > dan naar het gebeurtenislogboek.

Daar zie je een overzicht van alle kritieke fouten die het syteem regristreerd, kun je zien wat er aan de hand is mogelijk.

groetjes en veel succes

marczus:thumb:

op het moment van de storing kun je op www.upc.nl/speedtest kijken of je internet weg is of dat het iets anders is. verder is het op bepaalde tijdstippen van een dag ook erg druk op internet en is internet weliswaar trager, maar ik heb nog nooit echt meegemaakt dat ie uitviel.

Internet is sowieso weg, want er laden geen internetpagina's meer.

Ik dacht dat het zo was als je in url ingeven een ip ingeeft van router, dat je dan in de instelling kunt komen. Maar ik weet niet welke ip dit dan is.

En ja het is zo dat iedere dag hetzelfde tijdstip de internet verbinding weg is, maar ik dacht dat het komt omdat er dan een soort van router-reset is of iets dagelijks. Mij lijkt dat ik dan wel ergens dat tijdstip zou moeten kunnen veranderen, maar waar weet ik niet.

Internet is sowieso weg, want er laden geen internetpagina's meer.

Ik dacht dat het zo was als je in url ingeven een ip ingeeft van router, dat je dan in de instelling kunt komen. Maar ik weet niet welke ip dit dan is.

En ja het is zo dat iedere dag hetzelfde tijdstip de internet verbinding weg is, maar ik dacht dat het komt omdat er dan een soort van router-reset is of iets dagelijks. Mij lijkt dat ik dan wel ergens dat tijdstip zou moeten kunnen veranderen, maar waar weet ik niet.

Ga naar start, uitvoeren en typ cmd. In het cmd-window typ ipconfig. Het IP adres bij de standard gateway is het ip adres voor de router

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan