internet verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo,

ik ben bij iemand langs geweest omdat diegene problemen heeft met het laptop op het draadloze netwerk bij hun in huis, deze valt steeds weg, na het opnieuw opstarten van de laptop is internet er gewoon weer....terwijl de andere 2 laptops en 2 mobiele telefoons wel altijd gewoon verbonden zijn met het draadloze netwerk en geen problemen hebben. Ik heb bij instellingen gekeken tcpip en daar stond bij dns servers ingesteld 8.8.8.8 en 8.8.4.4, misschien dat dat problemen gaf, dus deze gewoon op automatisch gezet, maar toch nog weer hetzelfde probleem.

Vervolgens heb ik het nog geprobeerd met een vast ip-adres en dnsserver geprobeerd, maar ook dit was geen oplossing.

Ik heb geen oplossing meer voor handen, weet iemand misschien wat hier aan de hand kan zijn? en wat ik er aan zou kunnen doen zodat internet niet steeds uitvalt?

Misschien is het signaal wat deze laptop ontvangt te zwak door omgevingsvariabelen.
Heb je geprobeerd de router op een ander kanaal te zetten die minder druk is.

Toch altijd weer verrassend dat er gebruikers zijn die al jaren van dit forum gebruik maken, maar nog steeds niet begrepen hebben dat helpers het moeten doen met de informatie die de vragensteller aandraagt... :rolleyes:
Maar goed, hoe minder gegevens van jouw kant, dan ook des te meer werk voor jou en minder voor ons.

Ik denk aan 2 mogelijke (oor)zaken:
a. De laptop wordt mogelijk te heet en dan kunnen componenten uitvallen (bijv. de wifi adapter).
b. Driver is verouderd, dus update de driver van de wifi adapter. Vooral bij Qualcomm Atheros gebaseerde wifi adapters heb ik daar regelmatig resultaten van gezien, maar ook bij RalinkTech/MediaTek gebaseerde adapters. [Minder/zelden bij Broadcom, Realtek en Intel gebaseerde adapters.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan