Iphone simlock vrijmaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nvidiagraphics

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Hallo iedereen,

Ik ben vanplan om een 2e hands iphone 3GS te kopen.
Nu weet ik dat ik moet opletten of de iphone wel simlock vrij is, het is dan ook het pretigst als dat zo is. Maar is het ook mogelijk om zelf (thuis) een iphone simlock vrij te maken?

Mvg,
Ruben

Is het toestel langer dan 1 jaar in de eigenaar zijn bezit en als ie via een T-Mobile abonnement bij je terecht komt kan naar T-Mobile gebeld worden om een unlockcode aan te vragen.

Lijkt mij dat je dit als 2e eigenaar ook kunt doen aangezien ze alleen het IMEI-nummer nodig hebben.

Het is mogelijk om hem zelf te unlocken.

Je moet hem eerst kunnen jailbreaken, alleen niet op elke ios is het mogelijk om hem te jailbreaken/unlocken, de nieuwste is 4.2.1, maar daar heb je alleen een Tethered Jailbreak van, dus dat raad ik je af!
een 3gs is niet te downgraden als hij nog nooit is gejailbreaked, dus je zult wel moeten opletten welke firmware versie die heeft.

Als u de firmware versie weet, kunt u het vermelden in deze topic, en dan kan ik u eventueel verder helpen met jailbreaken/unlocken

-ChiB

@The Devil.

Bij t-mobile was het gratis, of het nu nog steeds gratis is weet ik niet meer.

maar ik dacht van niet?

ik weet niet waar jij wooont maar bij de zwarte markt in beverwijk kan je het laten doen
voor 15 euro dus ik zou zelf gewoon niet lopen klooien met dat ding
als je het doet moet je het ook echt goed doen :thumb:

Oké, bedankt voor het advies allemaal.
Dan weet ik nu wat meer, heb namelijk een leuke iphone op het oog.
Ik denk dat het nu wel zal lukken!:)

Bedankt!

Mvg,
Ruben

@ Asus user

Jailbreaken is een simpele handeling met een keer je vinger langs het scherm, bovendien bij beverwijk vervalt je garantie, maar als je unlockt via een jailbreak, is het een programmaatje installeren en hij is simlockvrij en dat is helemaal gratis!

ok is goed

maar ik betaal liever wat en dan heb ik wat goeds
dan dat ik zelf honderd keer loop te klooien

ik heb zelf een hele slechte ervaring met apple :mad:

Nadeel van een jailbreak is, is dat je bij elke update van de software moet wachten tot ze die versie gejailbreaked hebben anders ben je je unlock kwijt.

Als het toestel toch vanuit T-Mobile komt kun je hem net zo goed op de legale manier simlockvrij maken :rolleyes:

@thechibb12:
Je kunt ook al eerder je simlock laten verwijderen door T-Mobile, maar dan kost het geld:

0 tot 3 maanden: €120
3 tot 6 maanden: €90
6 tot 9 maanden: €70
9 tot 12 maanden: €50
vanaf 12 maanden: gratis

http://www.iphoneclub.nl/78388/vroe...imlock-gratis-laten-verwijderen-bij-t-mobile/

@ Tha Devil

Je hoeft niet te wachten op een nieuwe Jailbreak met een nieuwe update!
Updaten is niet verplicht.

Update is niet verplicht maar wel aan te raden, helemaal bij nieuwe versie-nummers (4.1 naar 4.2) ;)

Ik heb zelf de 3G, maar ik raad ze allebei af.

4.2 = Slechte batterij
4.1 = soms sloom

Gewoon de goede oude 3.x.x of 2.x.x

Tja das ook de 3G, echter gaat deze thread om een 3GS die toch betere hardware huishoudt.

Maar goed, de beste en betrouwbaarste manier is gewoon die unlockcode aanvragen wanneer het kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan