ipv voorbeeld worden mergefields getoond

TinusTussengas

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2022
Hallo

Ik heb een verzendlijst gemaakt in Word. Als ik nu op "voorbeeld van resultaat" druk dan wordt ipv de juiste tekst de "andere veldweergave" (mergefield) getoond.
Wanneer ik echter ga afdrukken worden de juiste teksten wel geprint.
Heeft er iemand een idee. Tot nu toe heb ik op google en dit forum nog geen oplossing kunnen vinden

Dat is uiteraard helemaal correct, wat er gebeurt. Als je een samenvoeging uitvoert, dan worden de samenvoegvelden vervangen door de feitelijke teksten die in dat veld staan, en dat dan per record in je bronbestand.
In je bronbestand zie je ofwel velden, ofwel de inhoud van de velden uit één specifiek record. Die status kun je omwisselen met de knop <Voorbeeld van resultaat>. Maar daarnaast kun je de veldweergave ook handmatig omzetten, met de sneltoets <Alt>+<F9>. Dan zie je geen samenvoegvelden, maar veldcodes. En dat heb je dus vermoedelijk een keer (al dan niet per ongeluk) gedaan.

Kortom: door op <Alt>+<F9> te drukken, krijg je vermoedelijk weer de 'gewone' weergave, en kun je met de bladerknoppen de inhoud van een aantal records bekijken. Dat je in dit forum geen antwoord hebt gevonden verbaast me overigens; jij bent niet de eerste die dit 'probleem' tegenkomt en hier vraagt :).

In de Word cursus die in de Handleidingen sectie staat, leg ik ook uitgebreid het samenvoegen proces uit, en daar staat dit (uit mijn hoofd|) dus ook in.

dank je voor je reactie maar dat gebeurd dus niet. Hij laat of de veldnaam zien of het mergefield veld als je op de knop voorbeeldweergave drukt. Dat is juist zo vreemd

Heb je mijn antwoord wel goed gelezen? Je moet dus, als je de veldweergave ziet, een keer op <Alt>+<F9> drukken. Niet alleen op de knop Voorbeeldweergave, want dat lost je probleem niet op.

Kan je de vraag op <Opgelost> zetten :).

Terug
Bovenaan Onderaan